הרב יהונתן אלפרן בן ה-67 ,דמות מוכרת גם בירושלים,לא ציפה למצוא עצמו באמבולנס בדרכו להדסה עין כרם כאשר חייו בסכנה של ממש. "הגעתי לבית ישראל בשבע לפנות בוקר, התפללתי – כבכל בוקר – אכלתי ארוחת בוקר ועליתי לבית המדרש על מנת ללמוד מסכת מנחות בגמרא" הוא מספר בהתרגשות. ישבתי במקומי בבית המדרש וחשתי שלא בטוב, עם סחרחורת קשה. חברי ללימוד שאל אותי אם אני בסדר, וראה מיד שמשהו אינו כשורה, לא ישבתי ישר ולא דיברתי ברור".

"שמעתי את חברי אומר להזעיק אמבולנס מהר ותוך דקות הייתי באמבולנס והתחילו בחילות נוראיות והקאות. שמעתי את אחד מאנשי הצוות של מד"א אומר 'מהר להדסה' והדבר הבא שאני זוכר הוא שאני בסי-טי".

פרופ' חוסה כהן, ראש יחידת צנתורי המוח בהדסה וצוותו, קלטו את הרב הלפרן מיד, זאת הודות להודעת צוות מד"א כבר מהדרך, על הגעת החולה. "הפרוטוקול במקרים של חשד לאירוע מוחי מסיבי ברור", מסביר פרופ' כהן, מחלוצי צנתורי המוח בעולם ומי שהקים בהדסה, לראשונה בארץ, את היחידה לצנתורי מוח. "במצב שכזה מכינים מייד את חדר הצנתור והמטופל מקבל עדיפות מידית במיון ומשם לבדיקת סי.טי או - MRI.

 המטרה היא להגיע להליך הפולשני, במידה ויש בו צורך - במהלך שלושים דקות מקסימליות מרגע הגעת המטופל להדסה. במקרה שלנו, הרב היה כבר בחדר הצנתור 20 דקות לאחר הגעתו להדסה, ואין בליבי ספק כי התגובה המהירה של אנשי מד"א וההגעה הזריזה להדסה, בשילוב עם תגובת אנשי הרפואה הדחופה כאן אצלנו  – היטו את כף המאזניים לטובות המטופל שלנו. זו גם אחת הסיבות שהיחידה לצנתורי מוח ממוקמת מעל המיון ומטרים ספורים מהסי.טי – הגישה המהירה והיכולת לנהל את זמן התגובה ביעילות", מסביר פרופ' כהן אשר ביצע את הצנתור המורכב בזמן שיא של 6 דקות, תולדה של שני עשורי ניסיון וההכרה כי כל שנייה קובעת במקרים אלו.

חובש רפואת חירום במד"א, מנחם רוסק, סיפר: "הגענו במהירות למקום אליו הוזעקנו וראינו אותו שוכב על ספסל כשהוא בהכרה. מיד התחלנו בטיפול הרפואי ובבדיקה מקיפה על מנת לעמוד על מצבו ולנסות להבין ממה הוא סובל. כבר בדקות הראשונות על פי הסימנים הקליניים עלה חשד שהוא עובר אירוע מוחי. מרגע זה הבנתי שהוא חייב להגיע במהירות האפשרית לחדר הצנתורים על מנת לקבל את הטיפול הנדרש בכדי למנוע נזק מוחי בלתי הפיך ונכות. עפ"י נהלי מד"א ובאמצעות הטכנולוגיות שבשימוש מד"א המאפשרות לנו באמצעות אפליקציה להעביר את המידע בדחיפות לרופא מצנתר מוח בבית החולים העברתי את כל המידע שברשותי על מנת שלא נתעכב והרופאים יערכו וימתינו לחולה לצנתור" 

הגענו במהירות לבית החולים הדסה שם הצוות בראשות הנוירולוג פרופ' כהן חוסה העבירו אותו לבדיקת CT והמשיכו בטיפול". עוד סיפר רוסק, כי "ריגש אותי לדעת שנפל בחלקי לסייע לאותו אדם יחסית צעיר שחייו עוד לפניו לחזור לשגרה. זאת הזדמנות לפנות לציבור שבכל חשד או סימנים לאירוע מוחי להזמין אמבולנס של מד"א ולהתפנות בדחיפות לבית החולים, זאת דוגמא לתוצאה טובה שבזכות הטיפול המהיר אותו אדם נשאר ללא כל נזק נוירולוגי."