ערב פרישתו מראשות עיריית ירושלים, ראש העיר היוצא ניר ברקת טוען שיש להחליף את נוהל מוכתר. הדברים נכתבו במכתב שהפנה ברקת השבוע לשרת המשפטים. ראש העיר היוצא נקט בעמדה זו בעקבות מכתב מנכ”ל עיריית ירושלים לפיו, “אנו שוקלים להקפיא את העבודה על פי נוהל מוכתר”.  דבריו של מנכ”ל עיריית ירושלים אמנון מרחב נכתבו למנכ”לית משרד המשפטים אמי פלמור - במקביל לפניית ראש עיריית ירושלים היוצא כאמור, לשרת המשפטים. 
 
"נוהל מוכתר" הוא הליך עתיק יומין שנגדו מוטחת ביקורת מזה זמן רב, מפני שהנוהל מאפשר לפולשים במגזר הערבי לקבל מעיריית ירושלים היתר בנייה על קרקע פרטית שאינה שלהם. הימין מגיב בסיפוק: “אין להסתמך עוד על מסמכים מפוקפקים המאפשרים גזל קרקע בהיקף אדיר”
 
עמותת “בצדק”: “אנו מברכים על ההכרה של עיריית ירושלים באי-החוקיות של “נוהל מורשי-החתימה” - הישן והחדש. לאור החלטת הממשלה לעריכת הסדר מקרקעין בירושלים, ובהתאם להתקדמות בהליכים אלו בהובלת משרד המשפטים, הגיע המועד לאפשר לכל אזרח ותושב לברר באופן אמתי את זכויותיו במרשם המקרקעין. אין להסתמך עוד על מסמכים מפוקפקים המאפשרים גזל קרקע בהיקף אדיר. אנו קוראים לשרת המשפטים איילת שקד, לקחת חלק במהלך ההיסטורי ולהיענות בחיוב לאתגר – ואנו בטוחים שאכן כך יקרה.”
 
עמותת “בצלמו”: “אחרי שלושה חודשים של פגישות ומגעים עם ניר ברקת שמחים אנו לבשר כי ניר ברקת מוביל כרגע מהלך היסטורי של החלת ריבונות באשר לבעלות על הקרקעות.
"נוהל מוכתר" הלא חוקי שנהג כאן עשרות שנים  - יבוטל.  במקומו יהיה רישום מסודר של משרד המשפטים על הקרקעות, כמו בכל הארץ. בעמותה מודים "לצערנו משרד המשפטים מתמהמה לפי שעה, ולא מאפשר  למהלך ההיסטורי להתרחש. אנו קוראים לשרת המשפטים איילת שקד להצטרף לניר ברקת ולהוביל את המהלך המתבקש. מהלך זה ישתלב היטב במהלך הגדול של הסדר ורישום קרקעות שהשרה שקד מובילה - וישלים אותו.”
 
ארגון “מטות ערים”: “כאשר רושמים את קרקעות הבירה בטאבו, אזי, היכן שיש מי שמסוגל להוכיח בעלות, הרישום צריך להיות על שמו של אותו אדם. אך  באותם מקרים רבים, שבהם אין איש  המסוגל להוכיח בעלות, החלקה חייבת להירשם בשם מנהל מקרקעי ישראל.  נוהל מוכתר המחלק קרקעות לבני הציבור הערבי,  ללא הצדקה, בלב ירושלים בירת ישראל, חייב להיפסק ומיד.”