מהיכן אתה מגיע ומה הרקע שלך?

שוב שמי עודד דניאלי, גר בקרית אתא, מגיע מתחום החינוך בעל תואר ראשון במתמטיקה, נשוי לניצן ואב לשלושה ילדים מדהימים. כל חיי אני מחובר לתורה, בצעירותי למדתי בישיבה התיכונית קרית אתא, לאחר מכן 5 שנים למדתי בישיבה גבוהה בנווה שאנן, בראשותו של הרב זיני, שירתתי בצבא במסלול הסדר ומסוף השירות התחלתי את דרכי כסופר סת"ם תוך כדי לימודים לתואר ראשון.

מה עיקר עיסוקיך? מורה למתמטיקה או סופר סת"ם?

בהתחלה עבדתי במשרה מלאה כמורה למתמטיקה ובערבים עוסק ביצירת סת"ם, כתיבת קלפי מזוזות וייצור תפילין בעיקר מהודרות. ברוך ה' נותן לנו שפע ופרנסה ולכן ירדתי לחצי משרה בחינוך ויותר עבודה בסטודיו לייצור תשמישי קדושה. בעתיד שואף להגיע למשרה מלאה כסופר סת"ם.

מה יש לך לחדש לנו על שוק מוצרי הקודש?

תראה, לפני כמה שנים השוק היה הרבה יותר פרוץ, המסחרה הייתה ענקית, ואפילו בן אדם שאינו יירא שמיים ומקיים תורה ומצוות ביצע עסקאות על מוצרי קודש תחת המותג שלו. לא הגיוני נכון? למזל כולנו, כיום אנשים יותר פיקחים ושואלים הרבה יותר שאלות, רוצים לדעת בדיוק מי כותב את הקלף ומי מייצר את בית התפילין. בבתי מזוזות אין את הבעיה כיוון והבית לא נחשב שתשמיש קדושה בנפרד אלא רק הקלף הנמצא בתוכו. שלקוח חדש מגיע אליי אני קודם כל מציג לו את ההסמכות שלי. לא מספיק להיות אדם ירא שמיים ומלומד. צריך באמת לדעת את ההלכות ולכוון בכל זמן הכתיבה לשם מלכות שמיים.

אז יש המון סוחרים בשוק שאין בידם הסמכה לכתיבת תשמישי קדושה?

לצערי הרב כן. אך התופעה הולכת ונעלמת כפי שציינתי אנשים כיום נזהרים מאוד.

כל מי שהוא ירא שמיים ושומר תורה ומצוות יכול לעבור את ההסמכה ולהיות סופר סת"ם

מבחינה טכנית כן, מבחינה כישרונית ממש לא. להיות סופר סת"ם זה מקצוע מאוד אינטנסיבי, צריך להיות בעל דיוק רב וריכוז גבוה. כל טעות קטנה יכול לפסול את הקלף לחלוטין. חשוב גם להיות יצירתי ובעל שליטה בכישורי הציור שלך, בסוף אתה מצייר לשם שמיים. מצייר בדיוק רב. כל אות צריכה להראות בדיוק כמו האות שלפניה, באותו גודל ובאותה כמות של דיו. זה מלאכה לא פשוטה כלל וכלל.

מה אתה מייצר בעיקר?

כיום אני מייצר בעיקר תפילין מהודרות ופשוטות, מעור בהמה גסה ובהמה דקה, כותב קלפי מגילות ומזוזות מהודרות. רוב לקוחותיי שקונים תפילין, רוכשים את כל ערכת הבר מצווה שאני מוכר לפרנסתי. יש לי מגוון רחב של כיסויים, בתי מזוזות מעוצבות וכתובות שאני כותב ומאייר בשתי ידיי. המחירים שלי לא יקרים כיוון והסטודיו נמצא בבית, וההוצאות שלי לא גבוהות. מוזמנים לבקר באתר שלי ולהתרשם: Https://www.odeddanieli.co.il