בחמש השנים האחרונות כיהנתי כחבר מליאה במועצת גוש עציון. לצערי הרב, ברוב התקופה הזאת לא כיהנו נשים במליאה. למה לצערי? כיוון שאם אנו חושבים שיש הבדלים בין גברים לנשים, חסרונן של נשים במליאה פוגע באיכות הדיונים. 

הפמיניזם הרדיקלי טוען שאין הבדלים בין גברים לנשים, לשיטתם לא יקרה שום נזק אם לא יהיו נשים במליאה. אם נשים דומות לגברים, מה הן יכולות לתרום מבחינה איכותית? אולם התורה היקרה שלנו, ולהבדיל ולהבדיל גם הפמיניזם התרבותי, חושבים שיש הבדלים בין גברים לנשים. אם אכן יש הבדלים, אזי דיונים על עתידה של המועצה יהיו דיונים חסרים ללא שותפות של נשים.

אילו היינו חיים בחברה נפרדת, שבה גברים ונשים מבוגרים לא עובדים ביחד, הרי שמול ערך זה שהצגתי כעת היה עולה ערך הצניעות, והיה מקום לבעל דין לטעון שלמרות כל זאת, לא ראוי שגברים ונשים ישבו יחד באותה מליאה. אולם כידוע איננו חיים בחברה נפרדת. כל מערכות החיים שלנו, מבתי הספר (מורים ומורות מזכירות וצוות הנהלה) דרך חברות עסקיות ועד בתי החולים, כולם מתנהלים בצורה מעורבת (ובשאיפה ובתביעה גדולה, שלעיתים גם מצליחה, גם בצורה מכבדת וצנועה) משכך אין שום סיבה בעולם שדיוני מליאת המועצה לא יהיו עשירים יותר ומדוייקים יותר בזכות השתתפות של נשים בדיונים.

דווקא בגלל תפיסתנו, לפיה לגברים ונשים אופי שונה וייחודיות שונה, טעה אריה קינג כשלא שיתף ברשימתו נשים. לא נורא, בעוד חמש שנים ניתן יהיה לתקן זאת.