עובדי מכללת "אורות ישראל" החליטו היום (ראשון) על השבתת הלימודים למשך יום אחד, זאת בטענה שזכויותיהם נפגעו והמשא ומתן עמם נמשך זמן רב ללא התקדמות.

בוועד העובדים של אחת המכללות לחינוך הגדולות עבור הציבור הדתי לאומי, טענו כי הנהלת המוסד הפרה את הסכם ההתייעלות שאליו הגיעו הצדדים וכן על פיטורי עובדים והחלפתם ע"י עובדי קבלן.

"אנחנו שותפים לבנייתה של המכללה, והתפתחותה עם השנים. ליווינו את המכללה בזמנים קשים, ליווינו  את האיחוד בין הקמפוסים, מגיע לנו יותר מניסיון חד צדדי לסלק אותנו, ומכתף קרה". אמרו בוועד ותהו, "מדוע למשל עובדים שהם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים נדרשים לאישור מיוחד על היעדרות מסיבה הקשורה בילדם? אישור זה לא נדרש עד כה, עד לכניסת ההנהלה החדשה. מה קרה לאמון בינינו?".

לפני כחודש החריפו העובדים את מאבקם, עקב פיטורי עובדת והצהרת כוונות להכניס חברת קבלן בתפקידה. כתוצאה מכך הם השביתו לראשונה בתולדות המכללה את יום העבודה, הפגינו ושיבשו את יום ההערכות למרצים שהתקיים בקמפוס המכללה ברחובות. לדבריהם, למרות שההפגנה התנהלה בצורה מכובדת, בחרה ההנהלה לזמן כוחות משטרה לסילוק העובדים המוחים. במסגרת ההשבתה היום,  לא יינתנו שירותי מינהל לסטודנטים ולסטודטיות.

השביתו את המוסד ליום אחד ומאיימים להחריף את המאבק. העובדים השובתיםצילום: ועד העובדים

יו"ר וועד העובדים, שי כהן, אמר: "מביש שבמקום לדבר עם עובדי המסורים בחרה ההנהלה לנהוג בדרכים בוטות. אנו קוראים להנהלה להתעשת ולהתקדם במו"מ ענייני ובתום לב".

בוועד ציינו כי במידה ותימשך הפגיעה בעובדים בניגוד לסיכומים המוקדמים, בכוונת העובדים להמשיך ולהרחיב את השביתה,"על ההנהלה להחליט- האם לנהל מו"מ בתום לב המכבד את עובדיה הוותיקים, או לפתוח סמסטר משובש".

ממכללת אורות ישראל  נמסר בתגובה לשביתה כי "כמכללה הגדולה ביותר בחינוך הדתי יש לנו אחריות לאלפי הסטודנטים- דור העתיד של המורים ועל כן  המכללה תעשה הכל על מנת למנוע פגיעה בסטודנטיות ובסטודנטים ולמען קידום המכללה ועובדיה".