זו המחלה הממארת הכי נפוצה במדינת ישראל, מידי שנה מאובחנות בה כ-5,000 נשים, וגילוי מוקדם שלה מעלה את סיכויי ההחלמה ל-90%. על כן, חוסר המודעות אליה גובה את חייהם של עשרות נשים ואף גברים מידי שנה. מתוקף העובדה כי מדובר באזור מוצנע, קשה יותר לפרסם תכנים העוסקים בנושא בקרב אוכלוסיות דתיות וחרדיות. מה שהניע את הקופירייטריות שירה אליצור ורעות צימרמן לקחת על עצמן את המשימה, ולעצב כרזות מותאמות עבור המגזרים הללו.

לדבריהן: "כשנתקלנו במידע על חודש המודעות לסרטן השד חשבנו על זה שבדרך כלל הכרזות כוללות נשים חשופות או דימויים מיניים ובכך עשויות ליצור אי נוחות עבור אישה דתית, ולגרום לה להתעלם מכך או לחוש אנטי. כשהמטרה המרכזית היא מודעות ובדיקה מוקדמת, הרגשנו שחשוב שיהיו כרזות מותאמות ברגישות לאישה הדתית-חרדית. מעבר לכך ראינו בזה אתגר קריאייטיבי כזה שיוכיח שאפשר להעביר את המסר ולהעלות מודעות גם ללא קונוטציה מינית, וללא פגיעה ברגשות של אף מגזר. אנחנו מקוות שנצליח לעורר מודעות גם אם אישה אחת תלך להיבדק בעקבות הקמפיין, אנו נראה בזה הצלחה". כעת הן קוראות למעצבים נוספים לעצב כרזות בנושא על מנת להעלות את המודעות ברשת. חפשו בפייסבוק: #תורך לקבוע.

חודש המודעות לסרטן השדעיצוב: רעות צימרמן ושירה אליצור

חודש המודעות לסרטן השדצילום: רעות צימרמן ושירה אליצור

 

חודש המודעות לסרטן השדעיצוב: רעות צימרמן ושירה אליצור

 

חודש המודעות לסרטן השדעיצוב רעות צימרמן ושירה אליצור

 

חודש המודעות לסרטן השדעיצוב: צביקה זינגר