השתתפות עצמית

כאשר רכב נפגע בתאונה חברות הביטוח מכסות את כל הנזק או את חלקו. יש לזכור כי חלק מהביטוח אינו מסתכם רק בפגיעות ברכוש ויכול לכסות גם פגיעות גוף או פיצויים על פגיעות בנפש, חלילה. כמעט כל כיסוי כולל השתתפות בתשלום על ידי המבוטח המכונה "השתתפות עצמית".

כאשר אתם בוחרים את הפוליסה המתאימה לכם, יוצעו בפניכם מספר אפשרויות. השתתפות עצמית גבוהה יותר תוך הנמכת העלות השנתית של הפוליסה, השתתפות עצמית נדיבה בתמורה לעלות שנתית גבוהה ואף בחלק מהפוליסות יוצעו מחירי פרמיום גבוהים במיוחד ללא צורך להשתתף בעלות התיקון. איזו פוליסה מתאימה לכם? ראשית נדון בנושא הפרמיות ואז נוכל להבין יותר כיצד להתאים את עלות ההשתתפות העצמית.

פרמיות ביטוח

פרמיה היא העלות השנתית של הפוליסה, המחולקת בדרך כלל לתשלומים חודשיים במהלך השנה. סכום זה נקבע על פי גובה הפיצוי שתרצו לקבל במקרה של פגיעה, גיל הנהג ברכב ומספר שנות הוותק שלו בנהיגה, האם לנהג היו תאונות קודמות וכן אספקטים שונים הנוגעים למיקום ברכב במקרה שעורכים ביטוח מקיף הכולל גם שיפוי במקרה של גניבת הרכב.

כאשר מחשבים את הפרמיה השנתית מוצעות לרב מספר תכניות שונות בהן אתם יכולים לקבוע האם תשתתפו בעלות שיפוץ הרכב במקרה של פגיעה. חשוב לזכור כי לעתים פגיעה קלה ברכב או חלון סדוק עשויים לגרור תיקון בעלות הנמוכה יותר מההשתתפות העצמית הקבועה בפוליסה ובמקרה זה לא ישתלם להפעיל את תוכנית הביטוח. לכן, עליכם להחליט האם תרצו להשתתף בסכום קבוע כלשהו במקרה של פגיעה, לבחור את גובהו ובהתאם לכך יחושבו הפרמיות החודשיות.

זמינות בשעות היום והערב

כאשר בוחנים מספר חלופות המוצעות על ידי מספר חברות ביטוח שונות מומלץ להתייחס גם לפרמטרים נוספים הקשורים לשירות הלקוחות של החברה. האם תוכלו להתקשר לחברת הביטוח לדווח על תקלה גם בשעות הערב? האם החברה מציעה מנגנון מקוון להגשת התביעה ולבחינת התקדמות הערכת השמאי וקבלת הפיצוי? זכרו, כי כאשר אתם נמצאים במצב ביש לאחר תאונה זמינות גבוהה של חברת הביטוח יכולה להקל עליכם לחזור לשגרה במהירות.

הרחבות לביטוח הבסיסי

מעבר לכיסוי הבסיסי המוצע בפוליסות ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף תוכלו להוסיף הרחבות המקלות עליכם במקרה של גניבת הרכב או תאונה. בין ההרחבות הללו תוכלו למצוא כיסוי מיוחד לפנסים ולמראות הצד על מנת להחליפם ללא עלות, כיסוי לשבר השמשות, רכב חלופי במקרה שהרכב נגנב או ניזוק, שירותי דרך וגרירה, השתתפות בהוצאות משפטיות אם נתבעתם על ידי אדם שנפגע בתאונה או אפילו שיפוי בגין נזקים שנגרמו על ידי רעידת אדמה. כל ההרחבות הללו יתומחרו בדרך כלל בנפרד וכדאי לשקול להוסיפן לפוליסה.

בוודאי ראיתם מספר אתרי אינטרנט המציעים לבצע את שירות השוואת המחיר עבורכם ומציעות באיזו פוליסה לבחור ואיזו חברה יכולה להוות "ידיד לעת צרה" במקרה של תאונה. למרבה הצער לא כל השירותים הללו מוצעים רק כמחווה של רצון טוב על ידי מפעיליהם. נסביר זאת לעומק.

לא כולם מתרחקים מדבר שקר

אחת המגמות הכואבות באתרי האינטרנט המציגים עצמם כאתרי השוואה בלתי תלויים היא העובדה כי תוצאות ההשוואה ידועות מראש. הסיבה לכך היא שחלק מהחברות משלמות על מנת לקבל חשיפה ופרסום באתר ולכן תוצאות הבדיקה עשויות להיות מוטות. לכן, למדו היטב את המאפיינים השונים המבדילים בין פוליסת ביטוח חובה לרכב שמציעה חברה אחת מול ההצעה של רעותה, כנסו לאתרי החברות עצמן ובצעו את השוואת הפוליסות בעצמכם.

לסיכום, בישראל קיימות היום שלל חברות המציעות ביטוחי רכב ומומלץ להיכנס לכל אחד מהאתרים ולבצע את ההשוואה בעצמכם תוך בחירת הסעיפים הרלוונטיים לצרכי משפחתכם. לכן, אם אתם זקוקים לשירותי דרך וגרירה או מעוניינים לבחור בחברה המעניקה שירות לקוחות סביב השעון הוסיפו את ההרחבות לפוליסה, בחרו במחיר המשתלם ביותר לביטוח הרכב וסעו לשלום בראש שקט.