אף אחד לא חשב שכך יסתיים חג שמחת תורה, בליל הקפות שניות בירושלים. מסורת של כמאה שנים, שמאז מרן הרב קוק זצ"ל הנהיג את מנהג הקפות השניות בליווי תזמורת מרחבי העיר ירושלים ומקריית שמונה ועד אילת באים לפקוד את בית הרב ברחוב הנושא שמו של הרב קוק שבמרכז העיר וממשיכים בריקודים בחצר ביתו אלפי אנשים מהשעה 22:00 עד השעות הקטנות של הלילה. השנה התקבצו אלפים מבני הציונות הדתית, ובהם רבנים, ראשי ישיבות, נבחרי ציבור, תלמידים ותושבי העיר ירושלים כדי להמשיך את המסורת ארוכת השנים, הקפות שניות בבית הרב.


כשהציבור הגיע לבית הרב הופתע לגלות כי דלת החצר נעולה בשלשלאות ואין אפשרות להיכנס לחצר ולרקוד. לאחר ניסינות להבין ולברר כיצד ניתן להכניס ומי אחראי לחסימה הובהר באופן חד משמעי על ידי תלמידי הישיבה החרדית 'קניין דעת' שצעקו מעבר לדלת, שחצר בית הרב קוק משותפת להם ואין בכוונתם לפתוח את השער.

חגית משהצילום: יח"צ

מי  שנחכה באירוע הייתה סגנית ראש עיריית ירושלים וחברת מועצת העיר מטעם 'הבית היהודי', חגית משה. משה ביקשה לנסר את השלשלאות כדי לאפשר להמונים להיכנס ולרקוד בשמחת התורה כפי שהיה נהוג תמיד. השלשלאות נשברו ע"י מסור הדיסק שהובא למקום והמוני הרוקדים מציבור הדתי לאומי נכנס לחצר עם ספרי התורה בשמחה ובריקודים. לא חלפו דקות ותלמידי ישיבת שהגדילו והשליכו על הרוקדים ביניהם רבנים ודיינים ורוקדים גז מדמיע. בעקבות האירוע משטרה הגיע למקום ודרשה מ חברת מועצת העיר, חגית משה פרטים. לאחר עיכוב ממושך של מספר שעות התאפשר לה לחזור להקפות.

סגנית ראש העיר, חגית משה אמרה כי לא ייתכן שלא יתאפשר לציבור שלנו לחגוג בשמחתה של התורה בבית הרב קוק שהציבור הדתי לאומי התחנך לאורו וממשיכי דרכו. "יש התנהלות משפטית שטרם הגיע לסיומה בדבר השייכות של החצר. אך בין מאבק משפטי לבין קביעת עובדות בשטח באופן בריוני עליי זה לא מקובל ולכן הרתי על דעתי לפעול ולקבל את מה שמגיע לנו. אסור לציבור הדתי לאומי לחשוש מלקבל את מה שמגיע לו."


חיים כ"ץ מנכ"ל ישיבת מרכז הרב אמר בעקבות התקרית כי הוא מודה לגב' חגית משה על הסיוע שלה.  "אני מודה לה על נחישותה ודבקותה בצדקת הדרך שלנו, שהייתה שותפה לקידוש השם שלא לתת לבזות את התורה ואת לומדיה ולהמשיך את מסורת רבת השנים שאותה הנהיג מרן הרב קוק"