לפני כשבועיים דחה בג"ץ את העתירות שהוגשו נגד פינויו של המאחז הלא חוקי חאן אל-אחמר שבאזור ירושלים ובכך הסיר את המחסום האחרון בפני פינוי הכפר, לאחר שנידון בעניינו מספר שנים. אתמול (ו') נעצר במאחז הלא חוקי איש אקדמיה צרפתי-אמריקני כשהפריע לשוטרים וחיילים שהיו במקום.

איש האקדמיה הוא פרנק רומנו בן ה-68, פרופסור למשפטים המחזיק באזרחות צרפתית ואמריקנית. רומנו הועבר לחקירה ומוחזק במגרש הרוסים. 

לפי גרסת המשטרה "במהלך פעילות משותפת של גורמי המנהל האזרחי בסיוע כוחות משטרה, החל החשוד וכמה פלסטינים נוספים להתעמת עם הכוחות, להפריע ולהפר את הסדר הציבורי. החשוד לא נענה לקריאות השוטרים כשהוא מתפרע, מטפס על טרקטור וחוסם את המשך עבודתו, ולכן הוא ושניים נוספים שהיו עמו נעצרו לחקירה שעדיין מתנהלת".

עורכת הדין גבי לסקי שמייצגת את רומנו, אמרה בתגובה כי "זה מטריד שמפעילים כנגדו את הדין הצבאי. הוא לא עבר שום עבירה, לא הוכרז שטח צבאי סגור ובעבר לא ראיתי שמפעילים את הדין הצבאי נגד מתנחלים המגיעים למאחז יהודי לחזק את תושביו לפני פינוי צפוי", הוסיפה לסקי.

לדברי עורכת הדין, "ברור שלאחר הכרזת האיחוד האירופי כי פינוי חאן אל-אחמר יהיה פשע מלחמה יש ויהיה עניין רב במתרחש שם ואנחנו צפויים לעוד התעניינות של אנשי אקדמיה ואחרים במקום".