אחד הנושאים היותר מורכבים להנחלה לתלמידים בחינוך הדתי הוא נושא התפילה. כיצד אפשר בכלל לתת ציון בתחום זה, איך מתמודדים עם תפילה מן השפה ולחוץ, איך מחנכים בלי ליצור אנטי לתפילה ואיך מכוונים לחוויית תפילה משמעותית?
 
בתכנית "לפני ולפנים" בתואר השני של המכללה האקדמית הרצוג בחרו להתמקד בנושא, וכדרכה של התכנית כולה עשו זאת בצורה ייחודית. 

בתכנית "לפני ולפנים" בתואר השני של המכללה האקדמית הרצוג בחרו להתמקד בנושא, וכדרכה של התכנית כולה עשו זאת בצורה ייחודית. 

בוגרי התכנית יצאו למסע של יומיים אשר עסק בתפילה. כאשר הקו החינוכי שהוביל את המסע היה 'כאשר רוצים ללמד ולחנך בצורה משמעותית צריך ללמוד בצורה משמעותית'. במהלך המסע חוו הלומדים תפילות משמעותיות אשר קדמה להם הכנה לתפילה וכן התנסות ולמידה של כלים המאפשרים את פתיחת הלב במהלך התפילה. בנוסף ניתן דגש על פיתוח היכולת של תפילה בהתבודדות ומאידך הגברת הנוכחות בתפילה במניין בה השותפים מתפללים אחד על חברו. יחידות נוספות אשר השלימו את מעטפת המסע עסקו בסוגיות החינוכיות הנוגעות לתהליך האישי אותו עובר המחנך וההשפעה הישירה שלו על תלמידיו לדוג' סוגיית ההתמכרות לפלאפונים וכן למידה מכישלונות.

את המסע הובילו הרב דוב זינגר יחד עם ד"ר איתמר ברנר, יונתן בילט, ישי זינגר וברוך ברנר.

המשתתפים ציינו בסיומו של המסע שהלמידה וההתנסות בכלים פשוטים וברורים יכולים לשנות בצורה דרמטית את היחס לתפילה ולהפוך אותה לזמן משמעותי, באופן אישי וכן עבור התלמידים. 

תכנית לפני ולפנים היא תכנית בהשראת דרכה החינוכית של ישיבת מקור חיים בראשות הרב דוב זינגר תכנית המפגישה את המורה עם עולמו הרוחני של התלמיד ומעניקה לו כלי התבוננות אישיים וכלים סדנאיים לפיתוח עולם הוראה עשיר וקשוב, 

התוכנית שנערכת במסגרת התואר הראשון והשני במכללת הרצוג נערכה עד כה לקבוצות גבריות בלבד, בשנה הקרובה היא תורחב אי"ה ותכלול לראשונה גם תוכנית נפרדת לנשים.