בכנס ראשי רשויות מהליכוד שהתקיים אמש (ב') בגני התערוכה, דיבר גם ראש מועצת יש"ע חננאל דורני, והודה לראש הממשלה על עמידתו לטובת יהודה ושומרון כנגד ממשל אובמה, ועל "הזמן הזה, שבונים, מתכננים, מתפתחים".

התודה הזו של ראש מועצת יש"ע לראש הממשלה על הבנייה ביהודה ושומרון לא כל כך מובנת מאליה, כי רק בשבוע שעבר, לאחר הפרסום על אישורי בנייה חדשים ביהודה ושומרון, הוציאה מועצת יש"ע הודעה רשמית, בה היא קובלת על הכמות הדלה של הבנייה. בהודעה מה-22.8 נאמר: 

"מועצת יש"ע מביעה אכזבה קשה מספר יחידות הדיור שמובאות היום לאישור: מדובר בכמות דלה ובמספר יחידות הדיור הקטן ביותר שאושר בשנה וחצי האחרונות. בוועדות הקודמות מספר אישורי הבנייה עמדו על בין 2,000 ל-3,000 יחידות דיור, שגם הם היו מעטות יחסית להיקפי האישורים בכל הארץ שעומדים על עשרות אלפי יחידות דיור. דווקא ממשלה לאומית לא צריכה לצמצם בנייה, אלא להרחיב. אנו קוראים לראש הממשלה להסיר את המגבלות והחסמים ולהנחות על בניה רחבה בכל רחבי יהודה ושומרון, כמו בשאר חלקי הארץ. הדבר ניתן נדרש וצריך להיעשות עוד היום".

אז לאיזו מועצת יש"ע להאמין? לזו שמברכת על הבנייה או לזו שקובלת על היעדר בנייה? 

ממועצת יש"ע נמסר: "ראש הממשלה עמד עמידה איתנה מול ממשל אובמה שפעל נגד מדינת ישראל, גם בנושא ההתיישבות. בשנה וחצי האחרונות חל שינוי וישיבות מת"ע מתקיימות באופן סדיר אחת לכמה חודשים, ואכן יש עלייה באישור יחידות הדיור ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. לצערנו, בישיבת המת''ע האחרונה לאחר סיכום הרשימה הורדו תוכניות ולא אושרו, ועל כך הבענו את אכזבתנו. 

"כשם שמלינים על הרעה, כך חשוב לברך על הטובה. עם תום שנת תשע''ט ראוי להודות לראש הממשלה לשר הביטחון ולצוות משרדיהם על העבודה הצמודה במשך השנה ומקווים כי תהייה השנה שנת מפנה בהגדלת הבניה, בהסדרת ההתיישבות ובהחלת הריבונות באזורנו."