לאור סערת הימים האחרונים רצינו לעסוק במחלוקת מכיוון מעט אחר - מי שמתאמץ כל הזמן להפוך את הנושא של היהדות למחלוקת ומריבה, הוא זה שמחליש את הזהות היהודית של המדינה. 


לפני כשנה פירסמו בארגון "חותם" טענה על אחוז גדול (ומוגזם) של דתלש"ים בציונות הדתית. יש הסברים ארוכים לתופעה ומכיוון שהרוב לא מובן, הכל בידי שמיים. ועדיין, אנסה להתייחס לרגע, לסיבה אחת מיני רבות, שיש לה חלק בעניין: דמוניזציה.  
העניין הוא שמאכילים רבים מהנערים שלנו, בהבנה מעוותת של העולם, הכפשות שווא ושקרים. היום זה נגד הארגון שבו אני עובד, אמש זה היה נגד השירות הצבאי לבנות וכו'. 
וכשהנוער מתבגר וניפגש עם המציאות הוא פוגש חילונים שאין להם קרניים, רפורמים אוהדי ישראל וקצינים טובים שבזכותם אנו כאן. 

לחילונים אין קרניים. אילוסטרציהצילום: פלאש 90, יוסי זמיר

ואז יש שתי אפשרויות: האחת, שהוא יהיה עסוק בלהוכיח עד כמה צדקו האנשים במה שאמרו לו. וכשרוצים לחפש לאדם קרניים, תמיד מוצאים.
האפשרות השנייה היא, שהוא יזרוק את כל מה שאמרו לו, כולל הדברים הטובים שלימדו אותו. הוא יגיד "התבגרתי" ויאמר שלום לכל מה שאמרו לו הרמי"ם בישיבה התיכונית.
זה גם קורה מהצד השני בו אתה שומע לא מעט חוזרים בתשובה שמספרים שחלק ממה שגרם לחזור בתשובה, היה ההבנה הפתאומית שכאשר פגשו יום אחד אדם חרדי, הבינו שאין לו קרניים.

זה די ברור, אבל אם אנחנו רוצים לחנך לשמירת מצוות, קודם עלינו להקפיד ביושרה ובאי צביעת הצד השני בצבעים של שטן. זה לא בא לטשטש את המחלוקת ואת השיח הנוקב שיש לקיים, אלא למקד אותו בשיח ענייני שהוא כמובן הרבה יותר קשה לכולנו.
 
והערה אחרונה: אני מנכ"ל נאמני. אני מניח תפילין כל יום. והשבת חגגתי בת מצווה לבת שלי."