משבר מחירי הטיסות לאומן נמשך: הממונה על ההגבלים הודיעה ליו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ איתן כבל, כי תעמיק את החקירה לבדיקת תיאום המחירים. ח״כ כבל: ״הטסים הם קהל שבוי ויש כאן ניצול ציני של מצבם״

דיון שהתקיים בועדת הכלכלה עלה חשש כי ישנו תיאום מחירים בין חברות התעופה לקראת ראש השנה. בתקופה זו ישנה הענות רבה לנסיעה לקברו של רבי נחמן מברסלב שבאוקראינה.  עקב כך פנה במהלך השנה יו״ר הועדה, ח״כ איתן כבל, לממונה על ההגבליים העסקיים מיכל הלפרין שתתערב בנושא. במכתב שהתקבל לפני כחודשיים הודיעה הממונה כי בעקבות הסכם חדש עם רשות התעופה באוקראינה יגדלו מושבי הטיסות לאומן ועקב כך עתידים המחירים לרדת. 

בימים האחרונים התקבלה ללשכתו של ח״כ כבל פניות רבות אודות המחירים המופרזים שנמשכים, כך נמצא מחיר כרטיס בודד סביב 900 ואפילו 1000 דולר כאשר במהלך השנה מחיר כרטיס נע סביב 200-300 דולר.

ח״כ כבל פנה פעם נוספת לממונה על ההגבלים בעניין כיוון שהמחירים לא השתנו כלל וכתב: ״לא חלה כל הוזלה ומחירי הטיסות בתאריכים הרלוונטיים עדיין עומדים על כ-900 דולר". 

בתגובה למכתבו כתבה הממונה כי ״לאחר בדיקה ראשונית של הטענות שהועלו, קיימנו דיון פנימי וסברנו שיש מקום לבחינה מעמיקה יותר מצידנו של התנהלות הענף של הטיסות לאומן על מנת לאתר כשלי שוק אפשריים.״ עוד הוסיפה, ״על מנת לבחון את הטענות לעומקן נשלחו דרישות נתונים מכוח סעיף 46(ב) לחוק ההגבלים העסקיים לסוכנויות הנסיעות המובילות הפועלות בתחום.״

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ איתן כבל מסר: "נראה שעליית המחירים החזירית והמטורפת לפני ראש השנה, כשמחיר כרטיס בודד יכול להגיע ל- 1200 דולר ובשאר השנה סביב 200-300 דולר - איננה כלל רק עניין של ביקוש והיצע".