משרד החינוך פירסם את רשימת בתי הספר המצטיינים לשנת תשע"ח.

בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 733 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 292 חטיבות זכו בתגמול 27.7% ממלכתי-דתי. מתוכן ארבעה עשר מוסדות של מרכז ישיבות ואולפנות "בני עקיבא" ועוד שמונה לרשת נעם-צביה. 

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ, הגיב על המספר המרשים של בתי הספר הדתיים מתוך רשימת בתי הספר המצטיינים שפרסם היום משרד החינוך:"מנהל החינוך הדתי גאה ב80 המוסדות המצטיינים ורואה את הצטיינותם על עשייתם החינוכית בזכות העמקה והשקעה  בשני מישורים. האחד הוא חיזוק זהות ערכית, ציונית דתית, יעד שמהווה כח ובסיס לאישיות מובילה. החינוך הערכי והחיבור לארץ ולערכי התרומה לכלל בונים אנשים מוצלחים ומובילים. השני, שאינו נופל בחשיבותו מהראשון, הוא חתירה בלתי נלאית למצוינות וקידום הישגים לימודיים".

מנכ"ל מרכז יב"ע, אלחנן גלט רואה בכך הזדמנות טובה לשים את הזרקור על צוותי ההוראה "ההצלחה הנמדדת היא תוצאה של היערכות לקראת השיעור, יצרתיות, גירוי לקבל ידע ובעיקר עבודה קשה של כל אחד מהמורים והמורות. נדמה שהבחירה בארבעה עשר המוסדות היא הצדעה למאות המורים שמעצבים הלכה למעשה את פניה העתידיים של ישראל" 

הרב רפי קופרשטוך ראש אולפנת בני עקיבא פסגת זאב, שנכללה ברמת הדירוג הגבוה ביותר, הגיב בהתרגשות להודעת ההצטיינות מצד משרד החינוך "שוב הוכח שצוות הוראה שדוגל בקשר אישי חם וטוב לצד אכפתיות ואהבה מעניק מוטיבציה ורצון אצל התלמידות להתחזק במישור הלימודי החברתי והאמוני".

מרשת החינוך נעם-צביה נמסר: "חינוך נמדד קודם כל, בדרך ארץ, בערכים ובתרומה לקהילה. הזכייה מזה מספר שנים ברציפות של כמחצית ממוסדות הרשת במקום הראשון במדד הערכי של משרד החינוך מעידה, כי בס"ד אנו מצליחים לבצע את שליחותנו כלפי ההורים. הזכייה שמתווספת להישגים נוספים בתחום הלימודי כגון הזכייה במקום הראשון בתחרות הסייבר הארצית והחזקת הממוצע הגבוה ביותר בבגרות בחמש יחידות במתמטיקה מבין רשתות החינוך בארץ מעידה, כי ניתן לשלב ערכים ומצוינות לימודית".

ארבעה מתוך ששת התיכונים של רשת אור תורה סטון, נמצאים ברשימת התיכונים המצטיינים של משרד החינוך. מנכ"ל רשת אור תורה סטון ינון אחימן: "ההופעה שלנו ברשימת בתי הספר המצטיינים היא כבר מסורת של הצלחה, הנמשכת בחלק ממוסדות אור תורה סטון שנה שלישית ואף רביעית ברציפות. הרבה יותר מאתגר לשמור על הדירוג כאשר כבר נמצאים בפנים, ואנחנו מצליחים בכך פעם אחר פעם. בוגרי בתי הספר ברשת מציגים אחוזי גיוס גבוהים ביותר ליחידות העילית ולתפקידי קצונה בצה"ל. הצעירים חיים חיי תורה מתוך תודעת שליחות עמוקה, נושמים את אהבת הארץ, מתנדבים בזמנם הפנוי ובחופשותיהם ומראים שאפשר להגשים חלומות".