בג"ץ דחה הערב (שלישי) עתירה שדרשה לשלב נשים בגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית "נשות הלכה" במכסת המקומות שמיועדים בחוק לרבנים

השופטים נימקו את הדחייה בגלל השיהוי בהגשת העתירה והזמן הקצר עד הבחירות. במכתב התשובה הביעו השופטים הסכמה עם תוכן העתירה וטענו שצריכה להיבחן בשל מיעוט הנשים בגוף הבוחר, וזאת למרות מינוי עשרת הנשים מטעם השר אזולאי. 

השופטים מסרו כי יאפשרו לעותרים להגיש את עתירתם פעם נוספת בעת הבחירות הבאות ואף ישקלו בחיוב את המהלך וזאת בתנאי שיגישו אותה בטווח זמן שיאפשר למדינה להשיב לעתירה. 

הגוף הבוחר לרבות הראשית מעורר הדים רבים. לאחרונה נודע כי תושבי יהודה ושומרון לא יכלו להתמנות לגוף הבוחר בשל חוות דעת של משרד המשפטים שטוען שהחוק לא חל באזורים אלו ולכן נמנע מהתושבים להשתלב בוועדה.  

ממרכז רקמן לקידום מעמד האשה באונ' בר אילן:, אשר הייתה שותפה לעתירה, נמסר כי "על אף האכזבה שבדחיית העתירה על הסף, שלושת שופטי ההרכב מאוחדים באמירה ברורה אודות צדקת טענותינו מבחינה מהותית, ושלושתם כאחד למעשה מזמינים אותנו לעתור שוב לקראת הסבב הבא של הבחירות למועצת הרבנות הראשית, ואף מבטיחים כי באותה עת תידון העתירה לגופו של עניין, ולא נמצא עצמנו שוב במלכוד 22 - כדברי השופט הנדל".

עוד נאמר כי "אין לטעות באמירות השופטים שנאמרו כולן למעלה מן הצורך: ביהמ"ש העליון מכיר במצב הבלתי-ראוי בו ייצוגן של נשים באסיפה הבוחרת את מועצת הרבנות הראשית, כמו גם את הרבנים הראשיים, הוא מביש, ואפילו הייתה עתירתנו מתקבלת מכריזים שופטי ביהמ"ש העליון כי גם אז היה מדובר בייצוג זעום בלבד".

ראשת מרכז, פרופ' רות הלפרין קדרי, הוסיפה כי "קריאת ביהמ"ש למחוקק לתקן את החוק כך שמלכתחילה תגדל אפשרות ייצוגן של נשים היא רבת חשיבות. ויותר מכך, הן מדברי השופט הנדל ויותר ממנו, ממדברי השופטת ברק-ארז, ניכרת המוכנות לפרשנות הרחבה של המונח 'רב', המאפשרת לכלול במסגרתו גם אשה בעלת השכלה תורנית רחבה ומנהיגות ציבורית-תורנית".