מדרשת עפרה יוצאת ביוזמה לאמנה חברתית, אשר תחייב את החותמים עליה לעמוד בתשלום עד 30 יום מרגע העסקה. האמנה באה להילחם במוסר התשלומים המקובל, בעיקר בקרב גופים גדולים במגזר הדתי-לאומי, שהוא למעשה דחייה ארוכת טווח של התשלום, ומכונה 'שוטף פלוס'.

"מה זה “שוטף פלוס”? בגמר כל עבודה, יש להנפיק חשבון עסקה או חשבונית. לדוגמא: אם עבדתם ב-15 ביוני, והתשלום שהכתיב לכם המזמין הינו שוטף פלוס 90, התשלום יתבצע 90 יום לאחר תחילת החודש הבא (1 ביולי), כך שאת התשלום על עבודתכם תקבלו ב-28 בספטמבר (כלומר 90 יום בדיוק לאחר ה-1 ביולי). אם שוטף פלוס 120 – תקבלו את התשלום רק ב 28 לאוקטובר, כשכבר תשכחו על איזו עבודה בדיוק מדובר..."

?type=3&theater

יוזם האמנה, מנהל מדרשת עפרה עמיחי רובין, אמר בשיחה עם כיפה כי התגובות שמגיעות מעידות על הצורך הגדול במיזם. סיפורים על איחורים בתשלום של לפעמים עד חצי שנה, וגופים גדולים שפשוט מנצלים את התלות בהם כדי לאחר בתשלומים - ובגדול.

"אם קשה ללקוח לשלם - למה הוא לוקח הלוואה מאתנו? מדוע הוא לא הולך לבנק לבקש הלוואה, ומשלם לכל הספקים? כי זה הכי קל... וגם כי לא מדברים על זה... אז הכי נוח. והספק ימשיך לעבוד עד שיקרוס, כי גם לו יש משפחה בבית, שהוא בסופו של דבר צריך לפרנס."

להלן נוסח ההצהרה, כפי שמופיע בפוסט של מדרשת עפרה:

"אנו החתומים מטה, לוקחים על עצמנו לעמוד בתנאי תשלום של עד שוטף + 30 בכל מקרה לא נחרוג ובאם נצליח החוב ישולם עוד לפני. אנו רואים חשיבות רבה לתיקון המעוות וקוראים לכולם לחתום. בהזדמנות זאת נבקש מחילה ממי שנפגע מאיתנו בעבר בעיניי התשלומים.

המעוניינים לחתום ישלחו מייל לכתובת: amichai.mid@gmail.com. אנא ציינו איזה גוף אתם מייצגים ומה תפקידכם."

את הקריאה למגזר חותם רובין בסלוגן:

"הציונות הדתית עושה תשובה - מהיום לא חורגים משוטף + 30"