האם שוטרים ניסו לרשום דו"ח בבית כנסת בשבת? בציוץ שכתב בטוויטר דורון כהן, עורך 'מעריב', הוא מספר שבשבת האחרונה הגיע שוטר לבית הכנסת 'ישועת ישראל' בשכונת שפירא, בו הוא התפלל, שלף פנקס ועט וביקש תעודות זהות מהמתפללים במקום. העילה היא מוזיקה המושמעת מרמקולים בבית הכנסת לכבוד כניסת השבת. 

"אם לא הייתי רואה במו עיני, לא הייתי מאמין", צייץ כהן, "מגיע שוטר באמצע התפילה, מוציא פנקס ועט ודורש ת.ז מהמתפללים. למה? בגלל אותו שיר של שתי דקות שמבשר על כניסת השבת ומוציא מדעתם את 'הנאורים'. אנטישמיות? תהליכים שקרו בגרמניה? תחליטו אתם".

נתן אלנתן, מועמד לראשות העיר ת"א מטעם ש"ס וחבר מועצת העיר מסר בתגובה: "איומים להסרת הצופר ספגנו, איומים להליכים פלילים אישיים נגדי ספגתי, אבל בליל שבת נחצה הגבול. שוטר מהשיטור העירוני מופיע בעיצומו של השבת, תוך חילול מחפיר של קדושת השבת, ודורש מהמתפללים תעודות זהות בכדי לתפוס את 'העבריין' שהעז להפעיל את צופר השבת. לאן הגענו??

"זו אותה תל אביב בה הונף אתמול דגל אש"ף בניגוד גמור לחוק ומשום מה לא שמענו מילה ממר חולדאי, זה אותה תל אביב שבכל יום ויום בארבע לפנות בוקר מתעוררים התושבים לקול המואזין שמפר את חוק הרעש בריש גלי.  אבל מר חולדאי, גיבור על מערכות כריזה שמשמיעות לכמה דקות את השיר 'שלום עליכם', שיר שכל יהודי גדל עליו. הגיע הזמן להחליף את חולדאי ולבחור בראש עיר שדואג לתושבים ולא דואג רק למותג תל אביב. מחזירים את העיר לתושבים!".

שכונת שפירא בתל אביבצילום: משה שי/פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר: "מחובתה של המשטרה לבדוק ולטפל בכל דיווח על מטרד רעש המגיע לפתחה וכך היה גם במקרה זה. בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במשטרה ובמוקד העירוני של עיריית ת"א אודות רעש חזק בעוצמתו הבוקע מתוך רמקולים ומפריע לשכנים, הגיעו למקום שוטרים ופקחי עירייה. לאחר מספר ניסיונות לברר מיהו האחראי בבית הכנסת, הופסק מטרד הרעש ולכן גם לא ניתן דו"ח או כל פעולת אכיפה אחרת. נציין כי מטרדי הרעש הן מהעבירות המטרידות ביותר את האזרח הנורמטיבי ואנו נמשיך למנוע ולאכוף אותם, הכל בהתאם לחוק".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי צייץ על כך בטוויטר ושאל, "איך ייתכן ששוטר מגיע לאכוף את החוק למניעת רעשים דווקא לבית כנסת בערב שבת, בעוד כנגד כרוז המואזין, שמרעיש בניגוד לחוק גם בשעת לילה, לא נעשית אכיפה כלל ?".