ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, ויועצת הרמטכ״ל לענייני מגדר, תא״ל שרון ניר נפגשו היום (ה') עם נציגות שדולת הנשים בעקבות תקרית הצנחנים הדתיים. 

אתמול פורסם כי חיילים מישיבות ההסדר ביקשו ממפקדם שלא להביט במדריכת הצניחה. המפקד נעתר לבקשה למרות התנגדות המדריכה. המקרה עורר מהומה במערכת הצבאית והפוליטית וגרם לתגובות סוערות.

בעקבות המקרה נפגש, כאמור, האלוף עם נציגות השדולה ואמר כי בכוונתו לטפל בנושא. "מקרי הדרת נשים בצה"ל ופגיעה בנשים בצה"ל היא בעיה פיקודית חמורה ואנחנו לא נסתפק בהצהרות ובכותרות אלא לטפל בנושא בצורה מהותית" אמר.

ראש אכ״א הוסיף כי הוא מודע לכך שהרבה חיילים לא מכירים את פקודת השירות המשותף ועל כן, גם בחיל החינוך וגם בקורסי הפיקוד בצה"ל פועלים כעת להטמעת הפקודות.

בדוח שהגישה השדולה לאלוף אלמוז נכתב "הרבנים אלי סדן, יגאל לוינשטיין, יוסף קלנר, צבי קוסטינר ואחרים, לצד נושאי תפקידים בתוך הצבא וגורמים ציבוריים מחוץ לו, הפעילו בתקופה האחרונה כל אמצעי לחץ על מנת להשפיע על צה"ל ועל העומדים בראשו, למנוע את התקדמותן של נשים ולפגוע במעמדן"

אלינור דוידוב, מנהלת תחום הדרת נשים והקו החם לחיילות של שדולת הנשים אמרה בתום הפגישה: "החיילות לא יכולות לשלם מחיר על שילובם המבורך של חיילים דתיים בצה"ל".