ההסלמה החמורה ביותר מאז "צוק איתן": מתחילת ההסלמה אמש בוצעו יותר מ-150 שיגורים לשטח ישראל. כיפת ברזל יירטה 25 מהם, ובכלל זאת 14 רקטות ופצמ"רים מחצות. רוב הנפילות היו בשטחים פתוחים, אך אחת מהן הייתה ביישוב באשכול, וממנה נפצעה האישה מרסיס בבטנה.

על פי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף, כל הקייטנות שתוכננו להיום בעוטף עזה לא יתקיימו. בנוסף, לא יתקיימו פעילויות חינוכיות אחרות וגם עבודה חקלאית נאסרה. השירותים לקהל הרחב יתקיימו במתכונת מצומצמת בלבד ואושרו התקהלויות והתכנסויות של עד 300 איש.

בנוסף בהנחיית פיקוד העורף הופסקה תנועת הרכבות במקטע אשקלון-שדרות. לפי שעה, רכבות מצפון יסתיימו בתחנת אשקלון, ורכבות מדרום יסתיימו בתחנת נתיבות. גם חוף זיקים נסגר. בשאר חלקי הארץ אין הנחיות מיוחדות.

בצה"ל אמרו כי עד כה הותקפו יותר מ-140 מטרות של חמאס ביעדים אסטרטגיים. "חמאס הוא הנושא באחריות ועליו ההשלכות למצב", הבהירו בצבא. "צה"ל נחוש להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל ונמצא במוכנות גבוהה לתרחישים רבים".

פעילות צה"ל ברצועהצילום: דובר צה"ל

על רקע ההסלמה, התקיימה הלילה הערכת מצב מיוחדת בלשכת שר הביטחון בקריה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

ההסלמה הקשה הייתה בעקבות תקרית הירי שלשום: כוח צה"ל זיהה בטעות ירי לעברו בגבול בצפון הרצועה, ולא ידע שמדובר בתרגיל, "תצוגת תכלית" של קומנדו חמאס. מתקיפת התגובה נהרגו שני מחבלים מהזרוע הצבאית של הארגון. בחמאס הבטיחו לנקום - ואמש הם קיימו.