תפקיד: מורה, רכזת ומדריכה בתחום הדעת אומנות, רכזת לימודי תיכון
מוסד: אולפנת חמ״ד אמי״ת נגה, רמת בית שמש
מחוז: ירושלים

היוזמה: קידום ופיתוח תחומי האומנות כאמצעי להעצמת התלמידות

אריאלה, מורה באולפנה שמונה שנים, הספיקה לשמש בשורה של תפקידים באולפנה, בהם מורה ומחנכת, רכזת מגמת אומנות, רכזת חינוך חברתי ורכזת בגרויות ולימודי התיכון.
בכל תפקידיה הצטיינה ביעילות, במקצועיות, בפיתוח יוזמות ובתקשורת בין אישית יוצאת מגדר הרגיל.
כיום אריאלה משמשת גם מדריכה ארצית לאומנות ושותפה בצוות הארצי להדרכת מורי האומנות ולבניית התערוכה הארצית של החמ״ד.
אריאלה ניחנה בכישורי ניתוח וראייה מערכתית וביצירתיות במציאת פתרונות. כרכזת לימודי התיכון היא בונה מסלולים דיפרנציאליים על מנת לתת מענה לכל תלמידה ולהביאה להצלחה מרבית.
היא מקיימת שיחות עם כל תלמידה, עם ההורים ועם הצוות השותף במקרה הצורך, ממפה את צורכי התלמידה ובונה לה מערכת מותאמת ואופטימלית בשיתוף ובסיוע גורמים נוספים בבית הספר. ברגישות ובמקצועיות אריאלה מצליחה לגעת בכל תלמידה וליצור עימה קשר אישי עמוק.
היא מצטיינת ביחסה לתלמידות, יחס המתאפיין בשיח מכבד ומאפשר, ביכולת הקשבה, באהבה לתלמידות ובמתן מענה מקצועי והולם לכל אחת.
היא מעודדת ומכוונת את התלמידות להפיק מעצמן את המרב, לשאול את השאלות שמטרידות אותן ולתת להן ביטוי אומנותי מקצועי ברמה גבוהה ובמגוון טכניקות.

היצירות האיכותיות, פרי התלמידות בהנחייתה של אריאלה, מגיעות עד לתערוכה הארצית של בוגרי החמ״ד, והיוצרות אף זוכות בפרסים.

אריאלה היא אחת המורות המוערכות ביותר בקרב תלמידותיה, שכן השקעתה בהן הינה מעבר לזמן ולמקום. היא נוהגת לקיים מדי שנה שבת מגמה בביתה ומארחת את התלמידות בדרך שִ גרה.
אהבתה וקרבתה לתלמידותיה אינה סותרת את היותה גורם סמכותי בעבורן. היא מציבה להן רף גבוה של דרישות מקצועיות והתנהגותיות והן אכן שואפות לאיכות ומתמסרות לעבודותיהן.

השפעת היוזמה

  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר בקיום שיח מכבד בגובה העיניים המגביר את תחושת הביטחון שהתלמידות חשות כלפי האולפנה וממלא את ציפייתן לקבל מענה אנושי ומקצועי כאחד.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בטיפוח לימודי האומנות בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, בהכשרת צוות המורות לאומנות ובהפיכת בוגרות המגמה למסייעות לתלמידות צעירות באולפנה.
  • קידום ”לכל אדם ישנה –והעמידו תלמידים הרבה״ ביחס אישי לתלמידה ובהצמחתה מן המקום שממנו היא באה, באופן המאפשר למגוון גדול של תלמידות להגיע לרמה גבוהה בתוצרים.


על זאת ועל יכולת ארגונית יוצאת דופן, על השקעה אחרי שעות הלימודים ועל היותה הרבה מעבר למורה בעבור תלמידותיה, על שאינה מוותרת על שום תלמידה, על פיתוח קשר אישי ועמוק עם התלמידות ועל יכולת מופתית להציב גבולות ובד בבד להביע אהבה אמתית שאינה יודעת גבולות, מצאנו את הגב׳ אריאלה אלקיים ראויה לקבל את התואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: הבית, המשפחה והמקום.