חייל בודד מאכיל חסר בית, זוהי התמונה שזיכתה את דניאל מזרחי, תלמיד ישיבת ההסדר בקריית גת מבית אגוד ישיבות ההסדר, במקום הראשון בתחרות צילום מיוחדת לרגל ימי בין המצרים.

מזרחי (22) השתתף בתחרות של ארגון 'קרוב ללב', הנערכת בכל שנה בימים שבין י"ז בתמוז לט' באב אשר עוסקת באהבת חינם.

עוד לפני שהתמונה צולמה הבחין מזרחי בחייל מדבר עם חסר הבית. כעבור מספר שניות הוא נכנס לאחת החנויות והגיש לאדם ששכב בשדרות רוטשילד בתל אביב שקית עם אוכל שרכש עבורו. בהמשך פנה תלמיד הישיבה מקריית גת לחייל ולאחר שיחה קצרה הבין שהוא חייל בודד שעלה לישראל בגפו כדי להתגייס לצה"ל.

מזרחי בדיון בכנסתצילום: מתנאל בושרי

"שירתתי כלוחם בחיל ההנדסה קרבית ובמהלך השירות הצבאי שלי גיליתי את האהבה לצילום", אמר הצלם הזוכה תושב אשדוד. לדבריו, "קרוב לשנה וחצי אני מצלם בעיקר צילומי רחוב ונופים". על הצילום המרגש שזיכה אותו בפרס אמר דניאל: "אנחנו עם מיוחד ומלא בנתינה לזולת. אנחנו מסוגלים לעבוד כל היום וכל הלילה בשביל להתפרנס, אבל ברגע שמישהו יצטרך את העזרה שלנו אנחנו נעזור וניתן את כל מה שיש לנו.

"במקרה הזה מדובר על לוחם ששומר עלינו יומם וליל ולמרות שעליו להתנהל לבדו בעזרת משכורת צבאית, הוא בכל זאת תרם לחסר הבית. העובדה שהוא חייל בודד נותנת לתמונה משמעות גדולה עוד יותר וגורמת לי גאווה גדולה להיות שייך לעם ישראל".

ראש ישיבת ההסדר בקריית גת, הרב שמעון פרץ, ברך את דניאל ואמר: "אנו גאים בדניאל על זכייתו במקום הראשון. אמנות בכלל ואמנות הצילום בפרט מצריכה מהאדם עין פנימית ועמוקה על המציאות. כאשר הצילום הוא בנושא חסד, העין הזאת צריכה להיות עין טובה של אהבה, עין ממקורה של תורה".