חוק הלאום שהצליח לעורר ויכוחים ערים בוועדות הכנסת וכבר "רוכך" בניסוחו מקבל ביקורות גם מצדדים לא צפויים. חברי מרכז ליב"ה, שפועלים לשמירה על יהדותה של מדינת ישראל פנו הבוקר לחברי הכנסת בקריאה להשהות את חוק הלאום ולא לאפשר את ההצבעה עליו במושב הקיץ.

הדיון על חוק הלאוםצילום: צילום מסך מערוץ הכנסת

לכאורה הפנייה של מרכז ליב"ה נראית תמוהה בגלל שעל פניו מטרתו של חוק הלאום היא שמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית. אולם, בנייר עמדה אותו שלחו היום ממרכז ליב"ה לחברי הכנסת הם מתריעים על חשש ממשי להכרה בתנועות הרפורמיות, להעלאה סיטונאית של גויים לארץ ולפתיחת כלל המסחר בארץ ביום השבת. "מניתוח מעמיק של סעיפי החוק ושל התנהלות הבג"ץ בשנים האחרונות עולה סכנה ברורה לפתיחת המושג "יהודי" בכל הנוגע לחוק השבות ולעלייה לארץ וכן ריסוק כל חוקי העזר העירוניים בנוגע לשמירת השבת במרחב הציבורי."


במרכז ליב"ה קוראים לחברי הכנסת לפעול בעניין. "אנו קוראים לכם (לחברי הכנסת) לפעול ככל יכולתכם על מנת לדחות את ההצבעה על החוק למושב הכנסת הבא ולתקן בזמן זה את הנדרש תיקון"  קוראים במרכז ליב"ה. נזכיר כי החוק נמצא כעת בדיונים אחרונים בוועדת חוקה על מנת להכינו להצבעה שנייה או שלישית, כבר היום או מחר."