מי שחשב כמוני הייתה רשת טויס אר אס המציעה לקנות דרך האתר שלה את כל הציוד, תיקים ויומנים, צבעים וקלמרים, כלי כתיבה ובקבוקי שתייה, ולקבל הכול הביתה (לפי הבטחתה) עד אמצע אוגוסט. המבצע מתרחש ממש בימים אלה, ועד 21 ביולי.

היוזמה התגבשה אחרי שבסקר שנערך בחודש האחרון ללימודים, יוני 2018, התגלה שרק 28% מההורים עדיין מעדיפים להגיע פיזית לחנויות ו-53% אמרו שהם מעדיפים לעשות הזמנה מוקדמת באינטרנט. הסקר נערך ע"י מכון המחקר "רושינק מחקרי שווקים וייעוץ אסטרטגי",  בקרב מדגם אקראי ומייצג של הורים לילדים, שבשנת הלימודים הבאה ילמדו בכיתות א-ג. בטויס אר אס מוסיפים שבהזמנה של החל מכ-200 שקלים, המשלוח לבתים חינם. ואם מזמינים בפחות, ניתן יהיה לבצע איסוף עצמי ללא עלות במספר סניפים מרכזיים. המחיר ההתחלתי של התיקים כאן הוא כ-60 שקלים ושל הקלמרים, כ-10.

מודן בטויס אר אסצילום: יח"צ

גם ברשת YOLO שסניפיה ממוקמים בקניונים, ניתן לרכוש ילקוטים וכל ציוד הנדרש ללימודים דרך אתר אינטרנט של המותג, בשיתוף עם חברת תיקי מודן. באתר מבטיחים לשלוח את הקנייה הביתה בתוך שלושה ימי עסקים. יש למודן תיקי טרולי לכיתות א'-ג', בעלי מבנה ארגונמי, ילקוטי אקספלור שניתן לחלק לשני תיקים בפתיחת רוכסן (199 שקלים), ילקוטים בעיצוב של צבעי הסוואה (179 שקלים), ילקוטים ורודים וכחולים, תיקי גן עם איורי בת הים הקטנה או מפלצות ב-79 שקלים ובקבוקי שתייה תואמים.

צילום: יולו

 

מסקירת ההיצע בחנויות, ברשתות המובילות וגם במעברים בקניונים, קל לראות ששני הלהיטים בילקוטי השנה הבאה הם איורי כדורגל וחד קרן, אבל מה שמעניין ונותן פתח לילדים, ליתר דיוק ילדות, לבטא מקוריות או אישיות עצמאית, הם הילקוטים הרקומים בפרחים ופרפרים, מכוסים בנצנצים בשלל צבעים ומצוידים באוזניים של ארנב. לא אאריך כאן עם כל המותגים, הסגנונות והעיצובים שיש בתחום, שטווח המחירים בו נע בין כמה עשרות שקלים לכמה מאות, אלא אציג דוגמאות למחשבה והתרשמות.

ברשת סלקט יש תיקי נצנצים עם תא גדול מרכזי ותא קטן ומרוכסן מלפנים. הגדלים נעים בין צרכי בית הספר היסודי והתיכון לתיקי גן. המחיר של הנוצצים האלה: כ-60 שקלים. חלק מהדגמים משווקים עם קלמר תואם ואז מחיר הערכה הוא כ-90 שקלים.

סלקטצילום: דימיטרי גרין

סלקטצילום: דימיטרי גרין

 

דיסני ישראל מצוידת אף היא בכל מה שנדרש לשנת הלימודים הבאה, כולל תיקים מג'ינס משופשף של חברות פלפוט וסירקה, תיקים המכוסים בצפיפות בפייטים, ילקוטי מיקי ומיני מאוס, מלחמת הכוכבים, נסיכות וגו'. ותחת המטריה הרחבה של דיסני תמצאו גם את תיקי היוניסקס של קרביץ, תיקים בקווים מטאליים, ילקוטים של גטר, אנונימה, קלגב ועוד.

דיסני פייטיםצילום: יח"צ

גטר ברשת דיסניצילום: יח"צ

 

ואם קל גב, החברה המתהדרת בפטנטים ייחודיים ואישורים של מכון התקנים, מציגה את הילקוט האורתופדי הקל ביותר בעולם לדבריה. זאת הודות לפטנט של גב רשת  AIRPAC המאפשר אוורור. המשקל הקל מתאים לילדים שאינם משתמשים בעגלת נשיאה. חומר הגלם של הילקוט הוא ניילון חזק אבל דק. יש גם כיסוי גשם, תחתית יציבה, כיסי צד גדולים, מחזיר אור, והמחיר המומלץ הוא 299 שקלים. 

קל גבצילום: יח"צ

לקל גב יש גם ילקוטים עם רגליות מפלסטיק, אפשרות לקצר את רצועות הכתפיות למניעת גרירתם על הרצפה, אפשרות להגדיל את נפח התיק, מוט נסתר לעגלת נשיאה ועוד. ילקוט הכולל את כל השכלולים עולה 399 שקלים. החברה מציעה גם קופסאות אוכל, בקבוקי שתייה רב פעמיים עם קשית מובנית, קלמר פטנט שאפשר להגדיל את נפחו פי שניים, תיקי גן עם טרולי מובנה (69 שקלים), ועוד.

קל גבצילום: יח"צ