שר החינוך, נפתלי בנט, הציג  היום (ד') את נתוני הקיץ האחרון ב-5 יחידות לימוד במתמטיקה, והכריז כי הושג היעד של התוכנית הלאומית "לתת חמש". על פי הנתונים, מספר התלמידים הוכפל בתוך שלוש שנים בלבד. 

בנט הציג את סיכום התכנית עד כה, וחשף את הצעדים החדשים שצפויים להיכנס כבר בשנת הלימודים הקרובה (תשע"ט). מניתוח נתוני הקיץ האחרון עולה, כי בשנה האחרונה ניגשו 18,050 תלמידים ל-5 יחידות לימוד. מדובר בתוספת של 1,965 תלמידים ל-5 יחידות לימוד במתמטיקה ביחס לשנת הלימודים הקודמת תשע"ז.  

נוסף לכך, נפתחו עד כה 751 מגמות ללימוד 5 יחידות מתמטיקה, כאשר 185 מגמות חדשות נפתחו לראשונה בעקבות התכנית הלאומית, מהן 107 מגמות בעשירונים הנמוכים 1-5.

שר החינוך, נפתלי בנט ציין: "כשיצאנו לדרך עם התכנית הלאומית 'לתת חמש' הצבנו יעד ברור - הכפלת מספר הלומדים ב-5 יחידות מתמטיקה תוך ארבע שנים. בחלוף שלוש שנים בלבד, המספרים מדברים בעד עצמם: הבטחנו - וקיימנו. השינוי הוא בלתי נתפס, למעשה יצרנו את התשתית להמשך קיומה של אומת הסטארט אפ בשנים הבאות. הקריסה המתמשכת בלימודי המתמטיקה והמדעים היוותה סכנה ממשית לעתיד המשק הישראלי: המספרים דעכו, בעוד האוכלוסייה גדלה, עד שהגענו לשפל חסר תקדים של 8,800 בוגרים בלבד".

עוד הוסיף בנט "משך שנים תלמידים בפריפריה נאלצו לוותר מראש על ההזדמנות לפרוץ קדימה. בשלומי היו 0 תלמידים, בכפר חב"ד ובאור יהודה – 0 תלמידים, ברהט ובאופקים – בקושי 2%. למה? מי החליט שמצוינות תלויה במיקום גיאוגרפי? התפישה כי השכל מרוכז במספר מקומות וכל מי שגר בפריפריה מוכשר פחות - התנפצה. הבאנו שינוי דרמטי בדיוק במקומות האלו, צמצמנו פערים והזנקנו את הפריפריה קדימה. זה ללא ספק המהלך החברתי ביותר בשנים האחרונות.

"כעת, לאור הצלחת התכנית, אנחנו מתרחבים גם לחטיבות הביניים ולבתי הספר היסודיים – נביא את הבשורה בגיל צעיר יותר. אני מתרגש להביט היום בעיניים של 18,000 תלמידים ולהגיד להם: עשינו את זה".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך מחויבת כלפי כל תלמידה ותלמיד בישראל. מחויבת להעניק להם את כל הכלים להצליח, לממש את הפוטנציאל, להשתלב בחברה ולפרוץ גבולות. הכפלת מספר הניגשים ל-5 יחידות במתמטיקה, בכל רחבי הארץ ובכל המגזרים, היא המימוש שלנו למחויבות זו. אלפי תלמידות ותלמידים, שבעבר לא חלמו להצטיין במתמטיקה, בפעם הראשונה קיבלו הזדמנות. נמשיך לקדם את התכנית הלאומית במתמטיקה, לפתוח עוד מגמות ולהכשיר עוד מורים, ולעשות הכל כדי לאפשר לכל תלמיד בישראל להאמין בעצמו ולמצות את יכולתו – ולא משנה איפה הוא גר".