ראש מועצת שומרון לשעבר, גרשון מסיקה, הודיע היום (ה') באופן רשמי על התמודדותו בבחירות הקרובות לראשות המועצה, לאחר שבתקופה האחרונה אמר כי הוא שוקל את העניין ברצינות. "חוזר ומבקש את אמונכם", כתב מסיקה במכתב שהוציא בו הכריז רשמית על מועמדותו. 

במכתבו התייחס מסיקה לפרשת השחיות בישראל ביתנו, שבה שימש כעד מדינה ובגינה השעה את עצמו מתפקידו. מסיקה הסביר מדוע כפיו נקיות למרות מעורבותו בפרשה, וכתב: "לפני כארבע שנים העברתי לישראל ביתנו סכום של מיליון שקל מקופת החברה לפיתוח השומרון. בתמורה קיבלה החברה לפיתוח השומרון סכום של 3.5 מליון שקל מהכספים הקואליציוניים של ישראל ביתנו לכיסוי הגירעון האדיר שממנו סבלנו (גירעון מימי האינתיפאדה)".

לדבריו, "עסקה פוליטית זו מנעה את סגירתה של החברה לפיתוח השומרון, ושמרה על מקום פרנסתם של מאה וחמישים משפחות. לכך כיוונתי, אם כי בדרך מוטעית, האמנתי כי ישראל ביתנו יזמה את העסקה רק עבור המטרות המשותפות שלנו. סגני, יוסי דגן, היה מיודע, כמובן, בכל התהליכים האלו, אך בחרתי לקחת אחריות אישית ופסק זמן מניהול המועצה".

מסיקה מכריז על התמודדותו בבחירותצילום: ללא קרדיט

עוד הוסיף מסיקה כי "מכיוון שלכל הדעות לא הפקתי טובת הנאה כלשהי מעסקה זו קבעה הפרקליטות כי אין בסיס לכתב אישום, אין כל קלון במעשים, וכי באפשרותי לחזור לראשות המועצה - אם אתם, הבוחרים, תחליטו זאת. זה ההסכם עליו חתמנו כדי שאעיד בפרשה. יוסי עצמו פרסם כי הוא מחכה 'שאחזור לנהל את המועצה ואת השומרון ולהמשיך בתנופת הפיתוח והבנייה'".

בהמשך הביא מסיקה ציטוט מגמרא במסכת יומא, הקובעת כי ״אין מעמידין פרנס על הציבור אלא אם כן קופה של שרצים תלויה לו מאחוריו״, וציטט גם את הסברו של המאירי שכתב כי ״אין ראוי להעמיד פרנס על הציבור אלא מי שנודע במידותיו, עניו ושפל רוח וסבלן, מפני שהוא צריך להתנהג עם הבריות בדרכים משתנים לכמה גוונים, זה בכה וזה בכה, ולהתאהב עם כל אחד מהם כפי מידותיו". לדברי מסיקה, "מילותיו הקדושות של המאירי הן נר לרגליי".

בסיום כתב מסיקה: "לאור כל הפניות מצד תושבים וחברי מועצה אני חוזר ומבקש את אמונכם, בכובד ראש, בלב יוקד ובידיים נקיות".

מסיקה נבחר לראשות המועצה בשנת 2007, אז החליף את בנצי ליברמן, ובשנת 2012 הוא נבחר לכהונה שנייה. לפני שלוש שנים השעה מסיקה את עצמו מתפקיד ראש המועצה, לאחר שנחקר בחשד למעורבות בפרשת השוחד הקשורה במפלגת ישראל ביתנו והפך לעד מדינה.

לאחר עזיבתו את התפקיד מילא את מקומו יוסי דגן, ששימש כסגנו ונחשב לבן טיפוחיו. באוגוסט 2015 נבחר דגן בבחירות לראשות המועצה, והוא מכהן בתפקיד גם כיום.