שני טרנדים מקוטבים השתלטו בקיץ הנוכחי על אופנת משקפי היוקרה, משקפי ראייה ומשקפי שמש גם יחד: מסגרות עבות בניחוח חזק של רטרו ומסגרות דקיקות מאוד גם הן נוסטלגיה במיטבה. ואילו בעלות העובי הבינוני – אאוט. מאפיין בולט שלישי הוא השילוב בין אצטט למתכת. אחרי שמחליטים על איזה סגנון הולכים, מתייחסים לשאלות כמו צבע וחומרי גלם, מותג ומחיר. אבל לפני הכול, בבואכם לקנות, בקשו פרטים על רמת סינון הקרינה של העדשות. לא רק קרינת שמש, אלא גם הקרינה מן המסכים מולם רבים מבלים חלק גדול מיומם, במיוחד מסכי המחשב. אחרי שנחה דעתכם בנושא הזה (מחקר חדש גילה שהרבה עדשות בארץ לא מסננות קרינה והדבר משפיע על עייפות העיניים ובריאותם), התחילו למדוד ולבחון מה מתאים למבנה הפנים שלכם.

בחנות הבוטיק "ורובל אופטיק בוטיק" בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, המאפיין הבולט הם סגנונות אוונגרדיים ואמנותיים, מבלגיה (תאו), דנמרק (לינדברג) ושוויץ (אדוארסון), יש משקפיים בעיצוב מינימליסטי ובכלל ללא ברגים, פטנט רשום, שהמסגרות הדקיקות שלהם עשויים טיטניום ומשקלם נוצה (החל מ-2 גרם). יש שם גם מסגרות מזהב טהור ומקרני באפלו עם שיבוץ יהלומים, משקפיים שחלק מעדשותיהם במשבצות שחור-לבן, משקפיים של מעצבי אופנה אמריקאים כמו טום בראון, משקפי רטרו מצרפת, דגמים שרואים על העיניים של מפורסמים כמו סלינה גומז, בראד פיט, מדונה, אנג'לינה ג'ולי ועוד. יש במקום גם משקפי ילדים וקליניקה המתמחה בטיפול בראייה דו עינית.

קוואליצילום: ערן תורג'מן

אופטיק בוטיקצילום: עדי גלעד

אופטיקה בליסימהצילום: יח"צ

רשת אירוקה המייבאת עשרות מותגים של משקפי שמש וראייה, מציעה במותג טום פורד עדשות צבעוניות ברמות שקיפות שונות, שימוש במתכת שטוחה, חיבור מעניין של העדשות על המסגרת, במקום בתוך המסגרת, והכי מפורסמים במותג, משקפי ג'יימס בונד, כמו אלה שרואים בסרטים. המסגרות הקלאסיות הן עבות, בקו גבות סימטרי ישר, בשחור מבריק, אבל האופנה הנוכחית מכתיבה גם מסגרות שקופות. מעצב על נוסף באירוקה הוא רוברטו קוואלי המשלב במשקפי השמש שלו עור, אבנים יקרות, עבודות לייזר וחיתוכים דמויי חיות, עבודת יד. קוואלי ממשיך לעשות שימוש בסימון המסחרי האייקוני שלו – הנחש כשהשנה מופיע נחש לראשונה גם על העדשות עצמן. 1189-2799 שקלים.

נעבור למותג סלין עם מסגרות עבודת יד מאצטט או זהב רקוע בגימור מט. משובצות בהן עדשות מינרליות של חברת ברבריני האיטלקית הנחשבות לבין הטובות בעולם בזכות הצלילות והחיתוך הגאומטרי, ועמידות נגד שריטות. עוד בסלין עדשות פולארויד עשויות מקריסטלים מיקרוסקופיים בעלות סינון קרינה מקסימלי. מובן שזה מתבטא במחיר: 1350-1999 שקלים.

אירוקה סליןצילום: ערך תורג'מן

מותג המשקפיים DITA המגיע מלוס אנג'לס חוזר בין היתר לסגנון שנות ה-50 וה-80, עם מסגרות עבות או דקיקות. חלקן בצורת עיני חתול, חלקן עגולות היפסטריות.

סגנון מתאים למי שרוצה להתבלט מאוד. הגם המחיר מטפס לגבהים – 2800 שקלים.

ברשת אופטיקה בליסימה יש 300 דגמים לכל הגילאים, וקולקציה המתעדכנת כל שלושה חודשים. המחירים כאן נוחים, 300-400 שקלים לשני זוגות משקפיים, ואחד המותגים הבולטים הוא ריפליי, שגם במסגרות שלו משלבים אצטט עמיד עם מתכת. חשוב להדגיש שהעדשות מסננות ברמת 400 UV. הרטרו בולט בדגמי הטייסים, ב"עיגולדים" (ג'והן לנון), בצבעי זהב, ניקל וכסף, ובשילובי כמה צבעים במסגרת אחת. ברשת הזו מסבירים שדגמים מתכתיים דקיקים מבליטים את קווי המתאר של הפנים ומקנים מראה עדין ועכשווי. בולטים גם מסגרות שחורות, דגמים בצבע העור (ניוד), מסגרות בזהב ומסגרות שקופות.

אופטיקה בליסימהצילום: רן כליףליי

את קולקציית ג'יג'י ברצלונה מייבאת חברת דיוק אופטיקס, שתימכר בלעדית ברשת הבוטיק "מסגרת אחרת". המסגרות דקיקות והעדשות בצבעים כמו חום, אדום, סגול, אפור וכתום. בולטת גם קולקציה בשם "המעבדה", שסגנונה היפסטרי, ומשקפי עם מסגרות בחלקה העליון בלבד של העדשה. חובבי הוינטג' יימצאו כאן מסגרות חתוליות הקורצות לשנות ה-50 ומסגרות עבות.

ג'יג'י ברצלונהצילום: יחצ

גם למותג PRINCE יש במשקפי הראייה והשמש עדשות עגולות כמו בשנות ה-60 וה-70, בפרשנות מודרנית. ומסגרות חתוליות. לחלק מהן גשר מתכת כפול מעל האף, חלקן מנומר או משלב שחור וזהב. אבל יש גם מסגרת בצבעי אופנת הקיץ כמו תכלת וגווני פסטל.650-720 שקלים.

דנה קרןצילום: יח"צ

אסיים במשקפיים טלסקופיים לסובלים מליקוי ראייה חמור, בחברת תשר בקיבוץ געש, שהיא היחידה הנותנת להם מענה. מדובר בעדשות מגדילות המסייעות לצפייה בטלוויזיה, בשלטים רחוקים ובהצגות. לשם כך נדרשת בדיקה ע"י אופטומטריסטים מורשים העוסקים בשיקום ראייה ירודה.

טום בראוןצילום: יח"צ