המדינה הודתה היום (ה') כי הוסיפה למחשבי רשות האוכלוסין עילת סירוב חדשה לכניסה לישראל תחת הכותרת "פעיל חרם BDS". עד כה הכחישה המדינה שהיא מנהלת "רשימות שחורות" של פעילים בתנועה, וטענה כי אין עילת סירוב רשמית בגין פעילות בארגון החרם נגד ישראל.

על פי הדיווח ב"כאן", בעקבות עתירת חופש מידע שהגישו כמה פעילי זכויות אדם, נאלצה המדינה להודות כי בחודש האחרון התווספה עילה זו למחשבי הרשות.

ועדת החוקה של הכנסת אישרה בשבוע שעבר את חוק החרם לקראת הצבעה בקריאה ראשונה. לפי הצעת החוק של ח"כ יואב קיש מהליכוד, מי שקורא לחרם על ישראל, כולל שטחי יהודה ושומרון, יהיה חשוף לתביעת פיצויים עד סכום של 100 אלף שקל ללא הוכחת נזק, וכן לאפשרות של הגשת תביעה לפיצויים עונשיים של עד חצי מיליון שקלים.

ההצבעה נערכה על רקע ביטול המשחק בין ישראל לארגנטינה, וח"כ קיש התייחס לנושא: "כמה סמלי שדווקא היום אנחנו דנים בתיקון לחוק החרם. מול ה-BDS עלינו להיות מאוחדים ולהוציא קריאה ברורה שלא ניתן להחרים את מדינת ישראל. לצערי בעקבות פסיקת העליון החוק רוקן מתוכן. אין ספק שפעילות ג'יבריל רג'וב הייתה משמעותית בביטול המשחק מול ארגנטינה. הכלי הזה נועד לפגוע במי שחורש את רעתנו, כלפי כל מי ששמח שביטלו את המשחק עם ארגנטינה".