בבית החולים שניידר אושפזו בחודשיים האחרונים שלושה תינוקות שנדבקו בהרפס לאחר שעברו ברית מילה. שלושת התינוקות נמהלו על ידי מוהלים שונים שביצעו מציצת דם מאיבר התינוק באמצעות פיהם ולא באמצעות קשית, שמונעת הידבקות במחל, כך פורסם אמש במהדורה המרכזית של חברת החדשות.

על פי הדיווח, בכל המקרים הגיעו התינוקות לבית החולים כשהם סובלים מזיהומים קשים. אחד התינוקות אף נחשף לסכנה של פגיעה במערכת העצבים המרכזית, אולם יצא מכלל סכנה. 

על פי חוקי המדינה, אין איסור על מציצה בפה כדי לנקז את הדם בברית המילה. כתוצאה מכך, מספר תינוקות נדבקים מדי שנה במחלת ההרפס.

ח"כ רחל עזריה מכולנו וח"כ אברהם נגוסה מהליכוד הגיבו על המקרים שתוארו בכתבה, וקראו להסדיר ביטוח חובה למוהלים, כדי להבטיח להורים פיצוי במקרה של רשלנות. השניים הגישו לאחרונה הצע חוק משותפת בנושא, שתעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הבא. 

״ענף המוהלים אינו מוסדר בחוק ופרוץ לחלוטין. המינימום הוא לוודא שלהורים יש כיסוי ומקור לפנות אליו במקרה של רשלנות מזעזעת בתינוקות כמו שנראית בכתבה. הצעת החוק שלנו נועדה להבטיח כי עריכת ברית מילה על ידי מוהל תעשה רק במידה והוא מחזיק בביטוח. כך נאפשר להורים שקט נפשי ובאם נעשה מחדל מנגנון הפיצויים יהיה ברור לכל", אמרה ח"כ עזריה. 

ח״כ נגוסה הוסיף כי ״הישנות המקרים בהם נפגעים ילדים בטקסי ברית המילה ע"י מוהלים ללא הסמכה וללא פוליסת ביטוח מעניקה את האפשרות המסוכנת לפגוע ולגרום עגמת נפש למשפחות התינוק. על ממשלת ישראל להסדיר  בחוק את עבודת המוהלים".