חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב הבוקר (ב') על הסערה שחולל בעקבות הכינוי "אפסים" שהדביק לשוטרי משטרת ישראל, ואמר כי אינו מתכוון להתנצל על הדברים, ואינו מתכוון לחזור בו מהם.

אתמול יצא סמוטריץ' נגד האכיפה הבררנית לדבריו של המשטרה כלפי תושבי יצהר, וכתב בטוויטר: "מתפלל ליום שלמשטרת ישראל יהיה אומץ לאכוף כך את החוק והריבונות בישובים הבדואים והערבים בנגב ובגליל. חזקים על מתנחלים. אפסים".

דבריו של סמוטריץ' זכו לתגובות נזעמות ועוררו דיון סוער ברשת. בעקבות הביקורת פרסם סמוטריץ' סדרת ציוצים שבהם הובאו שלל דוגמאות לאכיפה בררנית לכאורה כלפי התושבים ביצהר.

בריאיון ל"כאן" רשת ב' אמר הבוקר סמוטריץ' כי "זה יהיה לא אמיתי אם אני אתנצל. תושבי יצהר נאנקים תחת התעמרות. מה שעוברים תושבי יצהר בחודשים האחרונים זו שערורייה, זה ענישה קולקטיבית, זה תג מחיר. לא אמרתי שום דבר חריג. אני לא חוזר בי".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר בתגובה כי "הוא מעולם לא פנה אלי להתלונן או לבקש התערבותי בקשר לפעולות המשטרה ביצהר. לכן, האמירה שלו שהוא 'נאלץ' להתבטא באופן מביש נגד שוטרים איננה נכונה".

במשטרה עצמה הגיבו לציוץ מעורר המחלוקת של סמוטריץ', וכתבו: "צר לנו על התבטאויות מעין אלה של נבחרי ציבור מול שוטרי משטרת ישראל - משרתי ציבור המסכנים חייהם יום יום בשמירה על בטחון הציבור, ומשלמים בגופם ואף בחייהם לא פעם, מתוך שליחות עמוקה. משטרת ישראל, הנוגעת בעצבים החשופים של החברה, תמשיך בשליחותה בענייניות, מקצועיות ושוויוניות".