היא בת 37, נולדה במנהטן למשפחה נוצרית – פרסביטריאנית, בת לאם דוגמנית ואב שהיה בזמנו איל הון מוכר, יש לה שני אחים נוספים, אריק ודונאלד ג'וניור. כשהייתה בגיל 10 הוריה התגרשו. בגיל – 15 החלה לדגמן עבור חברות גדולות, ואת התואר הראשון שלה בכלכלה סיימה בשנת 2004 בהצטיינות. לאחר סיום לימודיה, החלה לעבוד בקבוצות העוסקות בסחר יהלומים ופיתחה ליין תכשיטים שהיו ספינת הדגל בחנות שפתחה החברה בה עבדה. לאחר מכן הצטרפה לעסקי אביה והחלה אף לשמש כחברת דירקטוריון בקרן "גידור" – המעניקה סיוע לנשים העוסקות בתחום הפיננסים. תפקיד משמעותי אשר מביא לידי ביטוי את השכלתה וניסיונה העסקי ואף מצהיר מהם ערכיה, שכן מטרת הקרן להעניק סיוע לנשים אחרות הזקוקות לתמיכה על מנת להתקדם בתחומים שהם פעמים רבות מנוהלים ומושפעים בעיקר על ידי גברים. איוונקה אף פיתחה מותג אישי הנושא את שמה, ומשווק ביגוד, הנעלה, משקפיים, בשמים ותיקי יד.

בעסקיה של אביה, שימשה איוונקה בתפקיד סגן נשיא בכירה לפיתוח ורכישות ב"ארגון טראמפ" ואף מילאה את מקומו בהיעדרו. בעת ריצתו לנשיאות, הייתה מיועציו הקרובים של אביה יחד עם בעלה ג'ראד. באופן די טבעי, הפכו בני הזוג ליועצים קרובים של הנשיא לאחר בחירתו, תפקיד שהם ממלאים ללא שכר והוא זה שהביא אותם לעמוד בראש המשלחת האמריקנית, בביקורם הנוכחי בארץ.

צילום: shutterstock

 

 

"הייתי אסירת תודה על החגים היהודיים"

כאמור, איוונקה נולדה למשפחה נוצרית, אך בעקבות היכרות בשנת 2007 עם מי שיהיה בעלה, ג'ראד קושנר - איש עסקים אמריקאי, החליטה להתגייר. ואכן, כעבור שנתיים, ולאחר לימודיה אצל הרב אלי וינסטוק מישיבת "רמז", התגיירה ובחרה לעצמה שם חדש – יעל. היא מעידה על עצמה כי היא שומרת שבת, כשרות וחוגגת את חגי ישראל.

באותה שנה בה התגיירה, נישאו בני הזוג בחתונה יהודית על ידי הרב האורתודוכסי חסקל לוקשטיין ומאז נולדו להם שלושה ילדים, ארבלה בת-7, ג'וזף בן ה-5, ותיאודור בן השנתיים. "לדבריה, מיום שישי ועד מוצאי שבת אנו לא עושים דבר חוץ מלבלות אחד עם השני. אנחנו אפילו לא מתקשרים בטלפון בשבת". בני המשפחה אף נצפו בחג הסוכות יחד, כאשר ג'ראד אוחז בארבעת המינים. איוונקה מקפידה לפרסם כמעט מידי חג תמונה משפחתית, ומברכת את עוקביה בחג שמח, לפני פורים פרסמה תמונה עם ילדיה בעת הכנת אוזני המן.

בני הזוג קושנר - טראמפ בביקורם בארץצילום: יוסי זמיר - פלאש 90

משפחת טראמפ - קושנר בחג החנוכהצילום: צילום מדף האיסטגרם של איוונקה טראמפ 

משפחת טראמפ - קושנר צילום: צילום מדף האיסטגרם של איוונקה טראמפ

 

אביה שכיבד מאוד את בחירתה ביהדות, ביקש ממנה בתקופת הבחירות להתפלל להצלחתו: "הוא לא לחץ עלי אף פעם בנושא תפילות, אבל לפני הבחירות הוא התקשר אלי ואמר, את חייבת להתפלל בשבילי. עניתי לו: 'אבא נתפלל חזק' ואז הוא התקשר לבעלי ואמר לו ''ג'ארד, אתה צריך להתפלל חזק בשבילי'". בספר "נשים עובדות" שכתבה היא סיפרה: "המצוות אפשרו לי להירגע במהלך מסע הבחירות בשנה שעברה. בשיא הטירוף של חודש אוקטובר, הייתי אסירת תודה על החגים היהודיים, שאילצו אותי לקחת פסק זמן ונתנו לי זמן לבלות כמה ימים ממוקדים כולם רק עם המשפחה שלי".

הסרטון הבא מעיד על הכבוד הרב שרוחש כלפיה אביה:

לצד אביה בקמפיין הבחירותצילום: shutterstock

 

הבחירה ביהדות אינה הדוגמה היחידה לעוצמת אישיותה המיוחדת. איוונקה מתחזקת חברות טובה ארוכת שנים עם צ'לסי קלינטון, בתה של הילארי, ומי שהייתה היריבה הפוליטית של אביה במסע הבחירות האחרון. היא אף הגדילה לעשות ותרמה סכום כסף עבור קמפיין הבחירות של קלינטון האם, מה שמעיד על ערכיה הטובים. בראיון לעיתון "ווג" בשנת 2015 אמרה חברתה צ'לסי: "אין שום דבר שטחי באיוונקה, ואני חושבת שזו מחמאה אמיתית בשבילה, כי בוודאות כל מי שנראית נהדר כמוה יכולה כנראה להגיע די רחוק, גם אם היא שטחית".