שכונת ימין משה

השכונה הציורית והיפה אשר הוקמה ב-1891 על ידי משה מוטיפיורי וגם נקראת על שמו, היא פנינה אמיתית, ולא שחסרות כאלו בירושלים. תמצאו בה פינות מקסימות לשבת בהן, נוף המשקיף לעבר העיר העתיקה. ובעיקר תחושה כאילו אתם מסיירים בתוך תמונה. תוכלו לבקר גם בתחנת הרוח המקורית שהוקמה בכניסה לשכונה והיום היא אתר תיירות הכולל מוזיאון. 

ימין משהצילום: shutterstock

 

 

מוזיאון התהילים

אם אתם מחפשים חווייה רוחנית ומעשירה, מוזיאון התהילים יכול להיות פתרון נהדר. במוזיאון תערוכה של 150 תמונות אשר מתארות פסוקים שונים מספר התהילים. הוא נמצא ממש במרכז העיר, והכניסה אליו חינם אך מומלץ להתקשר מראש. 

כתובת: חב"ד 56.

 

 

טיילת ארמון הנציב

פעם שכן בה ארמונו של הנציב העליון, אך היום זוהי טיילת לרווחתם של כולם. היא מתפרשת על פני 3 קילומטרים, וצופה על עבר הר הזיתים, הרי מואב והעיר העתיקה. יש בה הרבה מאוד ספסלים, ואם תרצו חוויה זוגית שתיחרט לכם בזיכרון, תוכלו לערוך בה סיור מודרך על סאגווי, ולטייל בקלות.

הנוף הנשקף מטיילת ארמון הנציבצילום: shutterstock

 

 

מגדל דוד

אין ספק שזהו אחד מסמליה הבולטים של ירושלים, אך מעבר ליופיו של המגדל, זהו מוזיאון הנמצא במיקום הגבוה ביותר בעיר העתיקה. המוזיאון בה מספר את כל סיפורה של ירושלים לכל אורך השנים, ויש בו שרידים קדומים. אם תחפצו, תוכלו לעלות לראש המצודה ולהתרשם מאחת מנקודות התצפית המרשימות ביותר בעיר.

מוזיאון מגדל דודצילום: ריקי רחמן

 

 

 מוזיאון המוזיקה העברי

גם אם אתם לא מוזיקאים, המוזיאון מרתק ויוכל לעניין אתכם מאוד. יש בו 7 חללים שונים, אשר כל אחד מהם מספר את סיפורה של תרבות אחרת. מוצגים בו כלים שונים ממדינות שונות, ומתקופות היסטוריות שונות. תוכלו להתנסות בחלקם, ולהינות מסיור בעזרת מדריך או עם טאבלט ואוזניות.

חלל המקדש במוזיאון המוזיקה העבריצילום: ליאור לינר

כתובת: יואל משה סלומון 12.