שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הסביר היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו מדוע לא הסכים לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות והתעקש להעבירה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה.

"מדינת ישראל ותושבי דרום תל אביב ניצבים בפני בעיה של כ-50,000 מסתננים בלתי חוקיים שמתבססים בישראל יותר ויותר ככל שחולף הזמן", אמר בנט.

לדבריו, הכלל שקבענו בממשלה הוא שפליטים ייקלטו ומסתננים בלתי חוקיים יצאו. ב-2014  הופעל פתרון טוב שהחל להוציא את  מסתננים הבלתי חוקיים מהמדינה בקצב די גדול, אבל בג"ץ ביטל את החוק שאפשר את הפתרון הזה לא פעם אחת אלא שלוש פעמים, והותיר את התושבים ואת המדינה עם בעיה הולכת ומחמירה. לכן פעלנו".

בנט הסביר את שלבי התכנית שמפלגתו הציעה והן חקיקת חוק ההתגברות, חקיקה מחדש של החוק למניעת הסתננות ופתיחתו של מתקן חולות, "חבילה זו מהווה פתרון מעשי  להוצאה של כ- 20,000 מסתננים בלתי חוקיים בשנה. זה עבד ב-2014, וזה יעבוד גם ב-2018. אינני מכיר פתרון אחר".

 יו"ר הבית היהודי הסביר מדוע הם החליטו לא להיענות לבקשת הדחיה של נתניהו, "לאחר שלוש שנים בממשלה, ושלוש דחיות, החלטנו אתמול להעלות את חוק ההתגברות להצבעה, והחוק עבר פה אחד, בתמיכת שרי המפלגות של כולנו, הליכוד, ישראל ביתנו והבית היהודי". בנט עקץ את שר האוצר משה כחלון שטען כי מי שמנסה לקדם את החוק לריסון בג"ץ הוא קיצוני, "זוהי ממשלה לאומית ואחראית, לא קיצונית". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון בישיבת הממשלהצילום: הדס פרוש/פלאש 90

בנט פנה לנתניהו וכחלון והאיץ בהם לספק פתרון חלופי או לתמוך ביוזמת הבית היהודי, "ראש הממשלה ושר האוצר אומרים שהם זקוקים לעוד כמה ימים על מנת להגיע להסכמות על פתרון. אז רבותיי אנחנו מכאן אומרים לראש הממשלה ולשר האוצר: הבאנו פתרון מעשי להוצאה של כ-20,000 מסתננים בכל שנה.

"אם יש לכם פתרון מעשי ומוסכם אחר להוצאת המסתננים מהמדינה - תציגו אותו. אם יש לכם פתרון אמיתי ומעשי לריסון ההתערבות ההולכת וגוברת של מערכת המשפט בניהול היומיומי השוטף של המדינה - תציגו לנו. אנחנו נתמוך בזה. אך בהיעדר פתרון אחר, אנו מצפים מכם להתקדם בחקיקה של פיסקת ההתגברות. אנחנו נמשיך לקדם את זה, אנחנו נתעקש על חקיקת החוק.

בהמשך בשלב שאלות העיתונאים הסביר שר החינוך כי למפלגתו אין כוונה לאיים על שלמות הקואליציה, "לא צריך אולטימטום. אנחנו יודעים לעבוד אבל יש גבול כמה אפשר לדחות ולמרוח. רוב המחנה הלאומי לא מבין מדוע בג"ץ צריך להתערב בכל דבר וגם אנחנו לא מבינים את זה".

עם זאת הוא ציין כי מפלגתו תתעקש על פסקת התגברות שתכלול את האפשרות לחוקק חוק שנפסל באמצעות רוב של  61 חברי כנסת.