מזל טוב!! הגעתם לגיל 3, לשלב המתוק הזה שהתינוק שלכם הופך לגבר קטן. ואין כמו תספורת ראשונה כדי להפוך אותם בן רגע לגדולים כל כך. אספתי בשבילכם כמה טיפים קלים ונחמדים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

 

אווירה 

הכי חשוב! הצילום חייב להיעשות באווירה נעימה ושמחה. יש לוודא שהילד מעוניין להצטלם ולעשות מזה חגיגה שלמה.

כדי ליצור אווירה נעימה אני ממליצה להכין את הילד לצילומים, להתייעץ איתו מה להביא ומה הכי ישמח אותו. לבחור יחד אביזרים ובגדים שהוא אוהב וקשור אליהם (ארחיב בהמשך) וכמובן להבטיח הפתעה שווה לסוף הצילומים.

צילום: עטרת גרסטל

 

 

מיקום

בגדול כל גינה יכולה להתאים לצילומי חלאקה. אני אוהבת לצלם במקומות שטבעיים לילד ולא להעמיד אותו מול פלאשים ורקעים בסטודיו ולכן ממליצה לכם לצאת לטבע הקרוב לביתכם (יערות קק״ל/ ים /שמורת טבע או הגינה הציבורית הקרובה) או לבחור לוקיישן עירוני יותר עם אווירה מגניבה כמו: נווה צדק בתל אביב/ משכנות שאננים בירושלים וכדומה.

צילום: עטרת גרסטל

 

 

תאורה

אור הוא אחד הדברים החשובים בתמונה ולכן נשתדל לצלם בשעות שהאור בהם רך ונעים כמו שעות הבוקר או כשעה לפני השקיעה. כמו כן, נוודא תמיד שהילד לא מסתנוור או שרק חצי מהפנים נראה באור, וכדומה.

צילום: עטרת גרסטל

 

 

אביזרים ובגדים

אלו דברים שיכולים בקלות להעשיר את התמונות. להתקלח, לסרק, וללבוש בגדים נקיים ומגוהצים כבר הופכים את התמונה לנעימה יותר. בא לכם לגוון עוד? קחו עוד סשן של בגדים אחד יותר חגיגי ואחד יותר קז'ואל (גינס וחולצה מודפסת). לכבוד הארוע המרגש כדאי לעשות גם כמה תמונות עם ציצית וכיפה, אם הילד זורם כמובן. אםיש לחמוד ספר/ בובה/ משאית אהובה וכו׳ קחו אתכם ותצלמו תוך כדי שהוא משחק/ קורא. אין כמו תמונות טבעיות שלהם. בועות סבון/ כובע של סבא/ מזוודה ישנה יוסיפו עוד עניין לתמונות.

צילום: עטרת גרסטל

 

 

זווית הצילום

החלק הכי חשוב לתמונה מוצלחת היא הזווית ממנה אתם מצלמים. צילום בגובה העיניים של הילד. הילד יושב על הרצפה? שבו מולו. הילד שוכב על הבטן? גם אתם. הילד עומד? עברו לעמידה על הברכיים. לא לשכוח לצלם את כל השיער הארוך מאחור.

תאמינו לי, שווה את המאמץ.

צילום: עטרת גרסטל

 

דבר אחרון וחביב- כשאתם מצלמים, שימו לב למה שנמצא בתוך הפריים - מסגרת התמונה. לא לחתוך רגליים או ידיים. בדקו שאין עמוד או משהו לא יפה ברקע. וזכרו,  כי עבור הילדים הקטנים, שעה של צילומים זה הרבה זמן והם מאבדים את הסבלנות. אז הכל צריך להיעשות בכיף ובנחת.

שיהיה בהצלחה ומזל טוב לכל החוגגים.

 

 

עטרת גרסטל צלמת משפחה - Gerstle1@gmail.com או חפשו בפייסבוק: "עטרת גרסטל צלמת משפחה".