נשיא צ'כיה מילוש זמאן הודיע כי החל מהחודש הבא ייפתחו בירושלים המוסדות הדיפלומטיים של מדינתו. וכי יחל מהלך שיבוצע בשלושה שלבים כאשר בתחילה יעבירו את הנספחויות- הכלכלית, התרבותית ונספחות התיירות והמהלך יושלם בהעברת השגרירות כולה.

לדברי הנשיא: "לפני ארבע שנים הצעתי להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. אני דוחה את הטענה שאנחנו מעתיקים את ארצות הברית, ארצות הברית העתיקה ממני".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אשר והה בימים אלה במסע מדיני בצ'כיה במטרה לקדם העברת שגרירויות לבירת ישראל, נפגשה עם נשיא צ'כיה בטרם הנאום שלו, והעלתה בפניו את החשיבות בעשיית הצדק ההיסטורי של העברת השגרירות  ביקשה לברך את החלטת הנשיא: "הגיע הזמן לעשות צדק היסטורי, אתה היית מראשוני המנהיגים בעולם שדיברו כבר לפני ארבע שנים על חשיבות העברת השגרירות. לאור היחסים המיוחדים בין שתי המדינות שלנו, אנחנו מצפים לחגוג את פתיחת השגרירות של צ’כיה בירושלים בקרוב".

נשיא צ'כיה וסגנית שר החוץצילום: ללא קרדיט

ח"כ רחל עזריה ממפלגת "כולנו", וסגנית ראש עיריית י-ם לשעבר, בירכה על החלטת נשיא צ'כיה: "יותר ויותר מדינות מעבירות את השגרירות שלהן לירושלים, ועוד רגע יהיה קשה לדמיין שהיו אי פעם במקום אחר. מברכת את נשיא צ'כיה שכעת הודיע על המעבר, וקוראת למדינות נוספות ללכת בעקבותיו.
ירושלים היא הלב שלנו, בירת מדינת ישראל, והופכת סוף סוף להיות הבית הטבעי של הדיפלומטים בישראל".