מחאת המשפחות השכולות נגד יהונתן גפן הצליחה: הופעתו המתוכננת בבית יד לבנים בחולון התבטלה ותועבר למתחם אחר בעיר.

ההחלטה התקבלה בשיתוף תיאטרון חולון והאומן שכמה מהתבטאויותיו עוררו זעם בישראל בכלל ובקרב המשפחות השכולות בפרט שאף כתבו מכתב מחאה כנגד ההופעה שהייתה מתוכננת.

בהודעה תיאטרון חולון נמסר כי "הנהלת תיאטרון חולון החליטה במשותף עם יונתן גפן להעביר לאולם תרבות אחר בעיר את המופע 'שיחות שלא נענו' – יהונתן גפן האמור לעלות בפסטיבל ימי זמר המתקיים בתיאטרון חולון". ההופעה תועתק למתחם אחר, זאת לאחר שמנכ"ל התיאטרון נפגש בנושא עם קבוצת הורים שכולים תושבי העיר .

בתחילת השבוע פורס ב"ישראל היום" מכתב מחאה של עשרות משפחות שכולות, שמחו על הכוננה לקיים את מופעו של גפן דווקא במתחם המשמש את "יד לבנים". המשפחות זעמו על רקע דברים שאמר לאחרונה המשורר לזכותם של עהאד תמימי וכן על ההבנה שגילה למחבלים מתאבדים.

"יהונתן גפן הביע תמיכה בתמימי, אותה מחבלת שהורשעה בהסתה ובפגיעה בחיילי צהל, ואמר שהיא ראויה להערכה", כתבו ההורים וציינו כי "הביע הבנה מליאה במחבלים שמתפוצצים באוטובוסים ועוד. גפן הגדיל לעשות וקרא לחיילי צה"ל רוצחי ילדים. לא הגיוני שהוא יקבל במה בבית יד לבנים".

במכתב שנשלח לראש עיררית חולון נכתב עוד, "להזכירך בית יד לבנים זה אתר הנצחה לחללי צה"ל שנפלו בעודם מגנים עלינו. כולנו מממנים את בתי יד לבנים ברחבי הארץ איננו מעוניינים לממן מופע ואדם פוגעני זה".