שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בהנחת אבן הפינה בחלקה 91 בנתיב האבות: "אני שמח שהתיישבות מסמלת שלום בית בין יהודים ליהודים. אני חושב שהבאנו לכאן לנתיב האבות,איזשהו רצון להגיע להבנות,להסכמות לראש המועצה שלמה נאמן ולזמביש. זאת לא מלאכה פשוטה אבל זה רק מוכיח שאנחנו נגיע להסכמות ואנחנו נפתור את כל הבעיות. אני מסתכל על מה שקרה אתמול היום והיום את רחל ולאה בחברון, היה שמה הרבה עבודה והרבה שכל וגם הראו נכונות להגיע להסכמה בין יהודים ליהודים. אותו דבר קרה בעמונה ובמגרון.

אני מסתכל על כל הפקקים שהצלחנו לחלץ. כולל 300 יחידות דיור בבית אל, בישוב היהודי בחברון, חוות גלעד ועמונה-עמיחי. בסך הכל צריך להסתכל מה הייתה העשייה בשנה וחצי האחרונות". כשאני מסתכל על העשייה אני רואה משהו חסר תקדים. אני מסתכל על המספרים. אנחנו בשנת 2017 אישרו כ- 11,500 יחידות דיור. בישיבה ב-2018 כ-2,700 יחידות דיור. אני מקווה שהתנופה הזאת תימשך".

ליברמן בהנחת אבן פינה בנתיב האבותצילום: מטה המאבק בנתיב האבות

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן אמר: "אנחנו גאים היום,לייסד שכונה חדשה בגוש עציון. שכונה שמחברת לתיישבות ותיקה של אלון שבות ולאלעזר...אנחנו חושבים שהתיישבות לא צריכה להיות מענה לא לפינוים ובטח שלא לטרור".

תושבי המקום ביקשו לראות צעדים נוספים: "ביקור השר כי שכונת הקראווילות הנבנית היא מענה הומניטארי חשוב מאוד אבל מהווה רק התחלה בתהליך הסדרת השכונה .על שר הביטחון לזרז את ההליכים לאישור התב״ע של שכונת נתיב האבות לבניית 350 יח״ד שהיא המענה הציוני ההולם לאלה המבקשים לגרש אותנו מבתינו".