איך ניתן ליישם את עקרונות איכות הסביבה במכללה ובחייו של סטודנט מצוי? הסטודנטים בחוג לגאוגרפיה אדם וסביבה במכללת הרצוג יצאו מהשדה התאורטי אל האופן שבו ניתן ליישם את עקרונות איכות הסביבה במכללה ובחיים הסטודנטיאלים במסגרת הערכה חלופית בלימודי איכות הסביבה.

רעיה ושילת, סטודנטיות בחוג,  הציגו את בעיית השימוש בכוסות חד פעמיות המיועדות לשתייה חמה. אם שתינו כוס אחר כוס במצפון נקי במחשבה שכוסות הקרטון עוברות מיחזור, המיצג הביא לידיעת הצופים את העובדה שכוסות אלה אינן ניתנות למחזור והן נערמות באתרים לסילוק פסולת הנמצאים בעיקר בנגב. אתרים אלו מצמצמים את משאב הקרקע ומשתמשים באזור הנגב כחצר האחורית של מדינת ישראל. הן הציעו להשתמש במקום בכוסות בבקבוקים הרב פעמיים שחולקו במכללה.

אפשר לעשות משהו גם עם מגף ישןצילום: יחצ

סטודנטים נוספים הציגו את סוגיית מחזור החומרים כמו  זכוכית, מתכת ובד,המגיעים גם הם בסופו של דבר לאתרים לסילוק פסולת. הסטודנטים "השמיעו" את קולם של החומרים תחת הסיסמא  "אל תשליכני לעת זיקנה" והציעו דרכים שונות להתמודדות כמו דוכן בגדים של תן וקח שנשא את הסיסמה: תרבות צריכה חוזרת.

תערוכה בנושא איכות הסביבהצילום: יחצ

עוד הוצגו,  בעיית השימוש בנייר, הגורמת כריתת עצים במדינות מתפתחות ושימוש בחומרים מקבוצת הכלורופראונים הגורמים לפגיעה בשכבת האוזון 

ראשת החוג, ד"ר רונית לאוב, שליוותה את המיצגים הסבירה כי "השימוש בהערכה חלופית הוא הזדמנות מצויינת עבור הסטודנטים לחיות את החומר ולהפנים את הערכים הנלמדים, באופן שלא ניתן לעשות בכיתה" והוסיפה כי:  "סיבוב קצר בין המייצגים חושף בפני הצופה בעיות ביחסי אדם סביבה הנוגעות לחיי היום יום  שהוא לא תמיד מודע להן ומציג רעיונות המאפשרים לו להיות שותף בהתמודדות עם בעיות אלה במישור הפרטי והציבורי".