"שר הביטחון מגייס היום כספים להזרים לחמאס בעזה. אנשיו מגייסים כספים על מנת להזרים לחמאס בעזה בטרם קריסה", כך אמר הבוקר ב') השר לענייני מודיעין, ישראל כץ, בריאיון בגלי צה"ל.

כץ המשיך לתקוף את ליברמן ואמר: "מערכת הביטחון שליברמן עומד בראשה מאבחנת שהכל על סף קריסה הומניטרית. נציגיו של שר הביטחון רצו למדינות התורמות להביא כסף. ואוטוטו ילכו להביא כסף מקופת המדינה. נציגי מערכת הביטחון הכפופים לשר הביטחון מתרוצצים ומתדפקים על פתחו של שר האוצר. עזה על סף מצב שישראל תצטרך להזרים אליה כסף".

דבריו של כץ באו על רקע הסקירה הביטחונית שהעביר אתמול הרמטכ"ל איזנקוט בישיבת הממשלה, שבה התייחס בין היתר למצב ההומניטרי ברצועת עזה, והזהיר מפני עימות עם חמאס בעקבותיו.

"עזה נמצאת היום על סף קריסה הומניטרית והיא פצצה מתקתקת שנמצאת על סיפה של ישראל. רוב חבריי מבינים שזו בעיה והיו דיונים על ההיפרדות ועל האי שיחובר בגשר לעזה שיאפשר לישראל להשתחרר מהאחריות על עזה", אמר כץ.

"הגורמים הבכירים בצה"ל תומכים באי בצורה ברורה. בטווח הקצר חייבים לדרוש את החזרת חללי צה"ל והאזרחים. אבל אני מדבר על הצורך לקבוע פתרון לטווח ארוך. שיהיה ברור - מי שאשם במצב העזתים זה החמאס. 

"צריך לקבל החלטה לטווח הבינוני והארוך מה הכיוון שהולכים אליו. לקיים שיתוף פעולה עם מצרים וסעודיה. הציבור לפעמים מתקשה להאמין שאנחנו נשארו אחראים למצב האזרחי בעזה אחרי ההתנתקות. נציגי מערכת הביטחון רצים בכל העולם ופונים לקופת המדינה להביא כסף שאזרחי ישראל יממנו את פתרון המצב בעזה", הוסיף.