עשרות אברכים נבחנו בחודש שעבר במרסיי שבצרפת במבחני ההסמכה של הרבנות הראשית, כך עלה מעלות הרבנות שפורסם לכבוד ט"ו בשבט.

מדובר בפיילוט שנערך לראשונה בקרב יהודי התפוצות, זאת "לאור ההכרה בארץ ובעולם בתעודות ההסמכה לרבנות ולדיינות הניתנות על ידי הרבנות הראשית לישראל", נכתב בעלון.

עוד נכתב כי "בעקבות פנייתם של רבני יהדות התפוצות להקמת תשתיות לביצוע בחינות לרבנות של הרבנות הראשית לישראל בחו"ל ולאור פנייתו האישית של רב העיר מרסיי, הרה"ג ר' ראובן אוחנה שליט"א לרבנים הראשיים לישראל, הרבנות הראשית נענתה לבקשתו וערכה בצרפת פיילוט ראשוני של בחינות לרבנות בחו"ל בו נבחנו כ- 20 נבחנים ממספר כוללים במרסיי והסביבה במבחני הרבנות הראשית לישראל".

נתנו את ברכתם. הרב לאו והרב יוסףצילום: פלאש 90. יעקב כהן

יש לציין כי יהודים צחו"ל המעוניינים לגשת למבחני סמיכה לרבנות נדרשים להגיע לישראל. עם זאת, "מתוך מגמה להקל על צבור מאות האברכים בחו"ל המגיעים לבחינות בארץ, ובעידוד הרבנים הראשיים לישראל שליט"א, הורה מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל לבחון את קיום המבחנים בחו"ל ולאחר מאמצים רבים נערך פיילוט ראשוני לביצוע המבחנים בצרפת".

מנכ"ל הרבנות ומנהל מחלקת הבחינות נסעו לפני מספר שבועות למרסיי בצרפת, ובחנו מקרוב את ההליך. ברבנות הדגישו כי המבחנים נערכו במתכונת זהה לזו המתנהלת בארץ והנבחנים נבחנו על מספר נושאים – מילה, גירות, עירובין וחופה וקידושין במשך כשש שעות.

לדברי הרבנות, "הפיילוט הוגדר כהצלחה גדולה בקרב כל המעורבים בדבר, וברבנות הראשית מקווים כי לאור הצלחת המהלך הניסיוני, כעת ייערכו באופן המקצועי ביותר וזאת בכדי לתת מענה ליהדות התפוצות בכל הקשור לביצוע מבחני ההסמכה במדינות נוספות בחו"ל.