הרבנות הראשית תקפה הערב (ה') בחריפות את המשרד לשירותי דת, על שהפקיע את סמכותה בבחירת רבנים למספר ערים וטענו כי ההליך מעורר תמיהות רבות.

ברבנות טוענים כי במשרד לשירותי דת התעלמו מהנחיות מועצת הרבנות והפקיעו את סמכותם בבחירת רבנים לערים יהוד, בני ברק וראשון לציון.

לדבריהם, הדבר נעשה לאחר שמזכיר מועצת הרבנות הרב רפאל פראנק, שיגר מכתב לשר דוד אזולאי ויועצו הבכיר, בו זימן אותם לישיבה מיוחדת על רקע תהיות שעלו בנוגע להליך בחירת הרבנים.

במכתב תהה הרב פראנק מדוע במשרד מתעקשים למנות רבנים בערים שבהם הרב המכהן עדיין לא פרש, ואילו בערים אחרות שזמן רב לא מונה בהן אדם לתפקיד מתנהלת סחבת.

ברבנות הראשית ציינו לדוגמא כי "המשרד לשירותי דת החל לבצע הליכי מינוי רב עיר נוסף, בערים בהם מכהן כבר רב עיר אחד, כדוגמת ראשון לציון וחדרה, אולם מנגד המשרד אינו מתחיל בהליך מינוי רב בעיר כמו חיפה, אשקלון,  גדרה, שדרות וערים נוספות בהן אין אף רב עיר מכהן מזה תקופה והמשרד לשירותי דת לא פתח בהם בהליך בחירות".

השר לשירות דת דוד אזולאיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גורם המעורה בנעשה מסר ל'כיפה' כי הסיבה לסדר העדיפויות המדובר נעוצה בעובדה "שבערים שבהן הזדרזו אנשי המשרד למנות רב, הן ערים שבהם לש"ס יש דריסת רגל משמעותית". אותו גורם הדגיש כי הטענות לא מופנות לשר הממונה, דוד אזולאי, אלא לחלק מיועציו שלדעתו מושכים אותו לכיוון זה.

ברבנות הראשית זעמו על כך שבמשרד לשירותי דת "לא רק שלא נענו לדרישת מועצת הרבנות, אלא בחרו להפקיע אמש את סמכותה של מועצת הרבנות הראשית ומינו את נציגי הגוף הבוחר במקום מועצת הרבנות". 

עוד נמסר מטעם הרבנות הראשית כי "מועצת הרבנות הראשית רואה התנהלות זו בחומרה רבה. מדובר בהתנהלות שלא הייתה מעולם קודם לכן תחת כל שרי הדתות השונים. מועצת הרבנות הראשית קוראת לשר בדתות לבטל את חתימתו על המסמך שנחתם אמש שנעשה תוך ביזוי מועצת הרבנות הראשית וחבריה".