משפחות החיילים החטופים חשות כבר תקופה ארוכה כי אין מעשים משמעותיים מאחורי המילים: "הממשלה עושה הכל בכדי להשיב את הבנים, הדר ואורון". 

מבחינתן, תחושה של מציאות עגומה וקשה קיבלה תוקף עם החלטתו של אל"מ במיל ליאור לוטן לפרוש מתפקידו כמתאם השבויים והנעדרים לאחר 3 שנות התנדבות מלאה בהן ייצג נאמנה את המשפחות אולם חש כי ידיו כבולות.
 
אי האמון  בממשלת ישראל הביא את המשפחות, עם פיצוץ המנהרות, לפנות בעתירה לבג"ץ כדי לוודא שגופות המחבלים אשר חולצו ע"י צה"ל  לא יועברו- דוגמת גופות מחבלים אחרים, לידי חמאס. טענת המשפחות בעתירה הייתה כי הקבינט הביטחוני אינו מיישם את החלטותיו שלו כפי שהתקבלו  בינואר 2017 , אינו מכביד את תנאי הכליאה של אסירי החמאס הכלואים בישראל ואינו מצמצם את היקף הכניסות לצרכים הומניטריים של תושבי רצועת עזה לישראל. 

לכאורה, התנהלותן של משפחות גולדין ושאול הייתה צריכה להקל על ממשלת ישראל בבואן לנהל משא ומתן על השבת הבנים לקבר ישראל.
אחרי הכל, המשפחות אינן מבקשות שחרור מחבלים אלא מבקשות שינוי תפיסתי כולל: לא עוד חיזוק חיובי לחמאס ע"י מתן פרס למחבלים המחזיקים את גופות ילדינו אלא העברת המסר כי החזקת החיילים  והעלמת המידע על גורלם הינם עול כבד על כתפי החמאס. עול אשר יבוא לידי ביטוי בצימצום ההטבות הניתנות לתושבי רצועת עזה ובצימצום ההטבות הניתנות למחבלים בבתי הכלא בישראל. צימצום ומניעה כל עוד לא יגיעו החללים לקבר ישראל.

בפועל, ארגון  החמאס מצליח להתל ו"לכופף" את ממשלת ישראל. חמאס נמנע מהתנהלות הומניטרית בסיסית של העברת מידע על גורל החיילים, מתעלם  מהחוקים הבינלאומיים, כופה על ישראל המשך כניעה לדרישות כגון טיפול באסירים בבתי הכלא, מעבר משאיות וסחורות לרצועה, טיפולים רפואיים, החזרת גופות מחבלים ועוד  . כל זה ללא מתן שום תמורה!

אין ספק שהמשוואה חייבת להשתנות ויש להתנות באופן ברור כל היענות לבקשות הומניטריות של חמאס בדרישה הומניטרית מקבילה עד להשבתם של הבנים. 

על חמאס לראות כי החזקת הבנים בידיהם איננה נכס כי אם נטל משמעותי הן להנהגה והן לציבור!

אלא שנראה, כאמור, שממשלת ישראל מגלה אזלת יד.

הציפייה הבסיסית שלנו כהורים השולחים את ילדיהם לצבא הגנה לישראל היא שלא להחמיץ שוב ושוב את שעות הכושר הניקרות בפנינו, להפסיק לגלות אזלת יד, להפוך את היוצרות, לשנות את המשוואה ולהבהיר במעשים ובהימנעות ממעשים כי מוטב לחמאס להשיב את החיילים אל קבר ישראל.

אנו מאמינות בגיוס הציבור למאבק ומקוות לראות את כולם ביום שלישי הקרוב, ערב נר ראשון של חנוכה איתנו בכנסת יחד עם "השדולה להשבת חיילים" בראשות חהכ ויור סיעת הבית היהודי שולי מועלם רפאלי. 
לאחר כינוס השדולה נקיים שולחן עגול בכנסת עם משפחות החיילים בין השעות 13:00-15:00

הזמנה לשדולהצילום: השדולה להשבת החיילים