בית המשפט העליון קבע היום (ב') כי על עיריית בית שמש להסיר את שלטי הצניעות שתלויים ברחובות העיר עד יום ראשון הבא. השופטים קבעו כי השלטים שמבקשים מנשים להימנע ממעבר במקומות מסוימים בלבוש לא צנוע יורדו, ודרשו מהעירייה למצוא פתרון לשמירת הסדר יחד עם המשטרה.

בתגובה לטענתו של ראש העיר משה אבוטבול כי מדובר ב"שלטים אידיאולוגיים" קבעו השופטים כי "לא תהייה הדרת נשים באף עיר בישראל. ביום ראשון 18 בדצמבר השלטים ירדו. אין בישראל רחוב שסגור לנשים".

החלטת בית המשפט העליון הגיעה בתגובה לערעור שהגישה העירייה על פסיקת בית המשפט לעניינים מנהליים לפני כשנה, שהורתה על הסרת השלטים עד יולי 2017, וחייבה אותה בקנס על סך עשרת אלפים שקלים על כל יום של איחור בביצוע ההוראה.

מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה, עו"ד אורלי ארז לחובסקי, בירכה על ההחלטה, ואמרה: "אנו מברכות על האמירה החד-משמעית של בית המשפט העליון שקבע כי שלטי הצניעות פוגעניים וחמורים ביותר, וכי אין להשלים עם פגיעה כזו בזכויות נשים.

"ההוראה החד משמעית להסיר את כל השלטים תוך ליווי משטרתי ונוכחות משטרתית קבועה, מהווה מסר ברור שזכויותיהן של נשות בית שמש אינן הפקר. ההחלטה היא ניצחון גדול של שלטון החוק על פני שלטון האלימות, ושל זכויות נשים לכבוד ושוויון. נמשיך לעקוב ולהילחם בכל תופעת הדרת נשים בישראל".