לא מסתפקים רק בלשבות רעב: משפחות שכולות הלוקחות חלק במאבק נגד היעדר תקצוב התשתיות ומרכיבי הביטחון ביו"ש, פרצו היום (ב') לישיבת וועדת הכספים ודרשו מחבריה להתערב במשבר.

"תמנעו פיגועים כמו שלנו" אמרו נציגי המשפחות וביניהם הדס מזרחי ששכלה את בעלה, נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד, בפיגוע ירי לפני יותר משלוש שנים.

"נשארתי לבד עם חמישה יתומים", היא אמרה והטיחה בנוכחים כי "זה פיגוע שאתם יכולתם למנוע! אל תעצמו עיניים בפני הדבר הזה. עד היום שמעתי הבטחות מראש הממשלה מחברי כנסת בשבעה בלוויות שאני הולכת אליהם כשאני מלווה את חברי, ונמאס לנו לשמוע הבטחות. אם הייתה קליטה אם הייתה תאורה על הכביש אולי ברוך היה ניצל". 

אדווה ביטון, אמה של אדל ביטון הי"ד שנפגעה ממחבל שזרק לעבר מכונית המשפחה אבן, הוסיפה: "נמאס לנו להיות סוג ב' בהכל. שום דבר לא מגיע לנו בדין. כבישים תשתיות הגנה לישובים. למה צריך להתחנן לדברים אלמנטריים?".

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי ומיקי זוהר מהליכוד איימו כי במידה והעניין לא יוסדר הם יפעלו לעיכוב העברות כספים לקואליציה. "אני מודיע כאן", אמר ח"כ זוהר, "שום תקציב לא יעבור עד שתושבי יו"ש יקבלו את המרכיב הבסיסי ביותר שזה ביטחון".

&feature=youtu.be

ח"כ בצלאל סמוטריץ'הוסיף כי "מדובר על חיי אדם ולא משחק. כל עוד התקציבים תקועים לחצי מיליון התושבים ביהודה ושומרון, שום תקציב לא יכול לעבור".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פנה אל הנוכחים ואמר: "בידיים האלה החזקתי את ילדי הנקין שהוריהם נרצחו בכביש שעליו עדיין אין תאורה ואין קליטה סלולארית. אנחנו לא רוצים לפנות שוב גופות כמו שפינינו של בני משפחת פוגל באיתמר ששם כבר שנים, מאז הרצח ועד היום, אין מרכיבי ביטחון".

מוקדם יותר הגיע רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, למאהל המחאה וחיזק את ידי המוחים שפתחו בשביתת רעב במוצאי שבת, "כואב להיות במקום שצריך לשבות רעב מול בית ראש הממשלה בשביל דברים כל-כך פשוטים כמו  חיים וביטחון. להתיישבות בארץ ישראל מגיע יחס יותר מכובד".

&feature=youtu.be