ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אמש (שני) בחגיגות 50 שנות להתיישבות ביהודה ושומרון והצהיר כי תם עידן עקירת היישובים.

נתניהו אמר באירוע ברומזו להבדל שבין ממשל אובמה לזה של טראמפ, כי לאחר שישראל עברה "תקופה קשה ולא פשוטה, יש תנופה של פיתוח ובנייה ביו"ש. את העשייה הגדולה הזאת אנחנו מובילים יחד. אין ממשלה שפעלה יותר למען ההתיישבות יותר מהממשלה בראשותי".

בהמשך הוא התחייב ואמר כי "בארץ ישראל לא ייעקרו יישובים. הוכח שזה לא עוזר לשלום. עקרנו יישובים וקיבלנו טילים. זה לא יהיה יותר. אנחנו מטפלים ושומרים על המקום הזה והוא שומר עלינו, כנכס אסטרטגי של ישראל".

ראש הממשלה, שנפגש לפני האירוע עם משפחת גולדין ועדכן אותה בדברים שאמר למזכ"ל האו"ם המבקר בישראל, התייחס גם לחיילים החטופים ולרצח בנווה צוף, "המשפחות היקרות שאיבדו את יקיריהן ובהן משפחת סולומון ומשפחת גולדין, ליבנו עם יגוננו הנורא ולבנו כואב. לא נרפה עד שנחזיר את הבנים הביתה".

נתניהו סיפר על הפעם הראשונה שהגיע ליהודה ושומרון, "אני נרגש, כי לא רחוק מכאן נמצא בית ספר על שמו של אבי בנציון נתניהו ז״ל, חסיד השומרון, חסיד ארץ ישראל, חסיד גדול של נצח ישראל. אני זוכר שהגעתי לכאן בפעם הראשונה לפני חמישים שנה. אני זוכר את המסעות שלי כאן בתור חייל בשומרון. כיצד נפעמתי והתרגשתי לדרוך על מקומות של אבות אבותינו. הכרתי כל מקום כי קראתי עליו בספר הספרים".

לסיום הוא אמר באירוע שהופק על יד המועצה האזורית שומרון כי הוא בא, "לשומרון כדי להצדיע קודם כל לכם על החלוציות, על הרוח, על האמונה, על ההתמדה. באתי להתרשם מהתגשמות חזון הנביאים. באתי מירושלים ואני חוזר אליה בידיעה שיחד נשמור על השומרון והשומרון ישמור עלינו. ברכות חמות ביום חגכם. מזל טוב לשומרון".

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, התייחס לדבריו של נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה דיבר על זה שלא עוקרים יישובים, ואני רוצה לומר אל נא תעקור נטוע, אבל אם עקרת תיטע מחדש את מה שעקרת. מפה אני קורא לראש הממשלה שהיד שחותמת על השגשוג תהיה יד קלה. או שלא נצטרך יותר לחתום, שהבנייה ביהודה ושומרון תהיה בנייה חופשית. הגיע הזמן, אדוני ראש הממשלה, תחיל את ריבונות על יהודה ושומרון מעכשיו".
 
בנט דיבר על נושא השבת החיילים והאזרחים השבויים בידי חמאס והבהיר כי "אנחנו לא עוסקים רק בשחרור החיילים אלא במניעת החטיפה הבאה, לכן צריך לגבות מחיר על כל יום שבו חמאס מחזיק בהם. עלינו לגבות מחיר במניעת שחרור גופות ובאמצעים מבצעיים כואבים. המדיניות חייבת להתהפך".

הזוג נתניהו בשומרוןצילום: Kobi Gideon/GPO