ראש הממשלה החליט שלא להגיב בסוגיית הבניה הלא חוקית בארמון הנציב ובכך לאפשר את המשך השיפוץ במקום, כך טוענים היום (שלישי) בתנועת רגבים.

לפני מספר שבועות הגישו בתנועה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה חשפו את פעולות הבניה הבלתי חוקיות שמקיים האו"ם במתחם, כמו גם את העובדה כי האו"ם פלש ללא היתר והשתלט על שטח סמוך לארמון הנציב, בגודל כשלושים דונם.

בתגובה לעתירה הצהירה המדינה, כי העבודות אכן בלתי חוקיות, אך האו"ם נהנה מחסינות דיפלומטית שאיננה מאפשרת לנקוט נגדו בהליכים משפטיים. ברגבים ביקשו מבית המשפט להוציא לכל הפחות צו ביניים, כנגד שתי חברות ישראליות – חברת הבניה 'אבנר גלעד' וחברת התכנון 'שפר-רונן, המבצעות בפועל את העבודות הבלתי חוקיות במתחם, ואינן נהנות מחסינות דיפלומטית.

בחודש שעבר דחה בית המשפט המחוזי את בקשת צו הביניים לעצירת העבודות, ודחה את ההכרעה בשאלת כשרות העבודות לפסק הדין של העתירה כולה, הצפויה לידון בחודש הבא. ברגבים ביקשו לערער לבית המשפט העליון על אי עצירת העבודות, ובית המשפט ביקש את עמדת המדינה בנידון. 

נתניהו בכנס הליכודצילום: Gili Yaari/Flash90

כעת נודע, כך אומרים אנשי רגבים, שבדיון חשאי שקיים ראש הממשלה בסוף השבוע שעבר עם צוות בכיר ומצומצם ממנו נעדרו שרי הבית היהודי, הוחלט לדחות את תגובת המדינה ובכך לאפשר את המשך העבודות.

לדבריהם, ביום חמישי שעבר קיים ראש הממשלה דיון מצומצם וחשאי בהשתתפות השרה מירי רגב והשר צחי הנגבי, ראש המל"ל, היועמ"ש מנדלבליט ומנכ"ל משרד החוץ, על מנת לגבש את עמדת המדינה שנדרשה להגיב עד היום בנוגע לבקשת הערעור.  עוד טוענים בתנועה כי בניגוד לסיכומים קודמים, לא הוזמן אף נציג מהבית היהודי לדיון החשאי. 

בתנועה זועמים על התנהלות נתניהו ואמרים כי היא "מוסיפה חטא על פשע. לא זו בלבד שהמדינה לא פעלה מלכתחילה כנגד ביצוע העבודות והשיפוץ האסור במבנה ההיסטורי, כעת החליט ראש הממשלה למסמס למעשה את ההליך המשפטי, ובפועל לאשר לאו"ם לעשות ככל העולה על רוחו, באופן בלתי חוקי".

בסוף החודש צפוי מזכ"ל האו"ם גוטרש לבקר לראשונה בישראל וברגבים חוששים כי זו אחת הסיבות שהובילה את ראש הממשלה לקבל את החלטה להימנע מכל צעד מעשי שעשוי להעיב על הביקור הצפוי.