רוב התלמידים המשתייכים לבתי הספר החילונים אינם רואים חשיבות גדולה בלימודי תנ"ך, כך עלה מסקר של מועצת התלמידים והנוער הארצית שהוצג בסוף השבוע שעבר לשדולה הפרלמנטרית לעידוד לימוד התנ"ך.

מהסקר, שנערך בקרב 500 תלמידים בני 12-18 במסגרות בתי הספר הממלכתיים, עלה כי 61% מהתלמידים החילונים אינם מייחסים חשיבות ללימוד תנ"ך או שהם רואים בכך חשיבות מועטה.

כ-49% השיבו שהם לא אוהבים את שיעורי התנ"ך, וכ-53% ענו שלימודים אלו קשים להם. 65% מהתלמידים לא אוהבים את צורת העברת השיעורים, ומחציתם סבורים כי החומר מועבר בצורה משעממת ומיושנת.

לעומת התלמידים החילונים, מקביליהם הדתיים מחוברים הרבה יותר לתנ"ך. 83% רואים חשיבות בלימוד הספר, כ-60% אוהבים את השיעורים ולא רואים כל בעיה באופן העברת החומר.

דנים בכנסת על מצב לימוד התנ"ךצילום: בני ג'אג'אטי, מועצת התלמידים והנוער הארצית

יושב ראש המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, ד"ר משה וינשטוק, הגיב לסקר בדיון בכנסת: "אנחנו מכירים את הנתונים, והם דווקא מעודדים יותר ממה שאנחנו מכירים. בסופו של דבר אנחנו מודעים לבעיה. זה מציק לנו מאוד, ואני מקווה שבתוך שנה יהיו תוכנית מעניינת וחומרים מעניינים". מפקח תכניות לימודים באגף מורשת במשרד החינוך, ד"ר אשר שכטר, הוסיף כי "התנ"ך סובל ממיטת סדום, שעתיים בשבוע זה מעט מדי".

יו"ר השדולה הפרלמנטרית לעידוד לימוד התנ"ך, ח"כ יהודה גליק מהליכוד, ציין כי "עצם העובדה שלימוד מורשת ישראל היא גורם מפלג ומשסע צריכה לצער כל ישראלי. ספרי היסוד של תרבות ישראל, ובראשם התנ"ך, אמורים להיות נכסי צאן ברזל שעליהם מושתתת החברה הישראלית כולה". 

בהמשך הוא אמר כי הוא "מברך את משרד החינוך, שמגבש בימים אלו תוכנית כמענה לבעיה, ומקווה שהתנ"ך ימצא את מקומו הראוי בתוכנית הלימודים ובקרב התלמידים".