על רקע התפטרותו של רב הכבאות, נפגש אתמול (שלישי) הרב הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, עם נציב כבאות והצלה והגיע אתו להבנות בנוגע לשורת מהלכים שיביאו לפתרון הבעיות עמם מתמודדים כבאים שומרי מסורת.

בפגישה בין הרב לאו לרב טפסר דדי שמחי, סיכמו השניים כי ימונה רב חדש לכבאות בהקדם וכן על הקמת ועדה שתבחן פתרונות לכבאים מגדלי זקנים. במהלך הפגישה טען שמחי כי בניגוד לפרסומים, הוא בעל מחויבות מלאה לקיום מסורת ישראל בנושאי הכשרות ושירותי הדת בשירותי הכיבוי ולשיתוף פעולה עם מערך הרבנות.

הרב לאו עמד על כך שיימצא פתרון לסוגיית גידול הזקנים וכן שלתפקיד רב המערך, ימונה אך ורק רב שמחזיק בתעודת יורה יורה מטעם הרבנות הראשית לישראל, כדי שניתן יהיה להבטיח שהרב שייבחר יהיה בעל הידע הנדרש לצורך ביצוע התפקיד המורכב של רב שירותי הכבאות שעוסק בשאלות רגישות הנוגעות לענייני  פיקוח נפש, כשרות ושבת. 

בסיום הפגישה ציין הרב הראשי כי הוא התרשם "ממחוייבותו של הנציב לעניין שירותי הדת וכי הרבנות הראשית תמשיך לעמוד בעזרה והכוונת שירותי הדת במערך הכבאות". נציב הכבאות הזמין את הרב לאו לבקר בתחנות הכיבוי ולהתרשם מקרוב מגוף ההצלה.

הרב מנחם פרלצילום: דוברות כבאות והצלה

בראיון שנתן הרב המתפטר, הרב מנחם פרל לעיתון 'שביעי' הוא אמר כי שלושה נושאים בעייתיים מבחינת מסורת ישראל,  קיימים במערך הכבאות, בדיקת התקינות של כבאיות בשבת, הסעות בשבת למשמרת וממנה ונושא גידול הזקנים. לטענתו הוא ניסה להיפגש בנושאים אלו עם נציב הכבאות אך נתקל בסירוב.

על החלטתו להתפטר הוא אמר כי "זה לא נכון לקרוא לזה שבירת כלים. הרב הראשי דוד לאו ניסה לקיים פגישת פיוס ביני לנציב, ואמרתי שאני מוכן לפגישה אבל לא לפיוס - כי אין לי משהו אישי נגדו, ואני לא מאיים אלא הולך. המצב היה מסובך עוד קודם, אבל עכשיו הוא בלתי אפשרי. לכן אני שם את המפתחות והולך. במלאכת שבת קוראים לזה 'קורע על מנת לתפור', זה נחשב לתיקון ולא לקלקול. אני מקווה שהמצב יטופל ושיתנו לבא אחרי לתקן. גם מנהיגי הציבור צריכים להתערב בעניין הזה, כדי שיהיה מערך כבאות עם אופי של מדינה יהודית".