הצעת חוק הגיור הממלכתי, שצפויה לעלות היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה, עלולה לעורר משבר קואליציוני לאחר שישראל ביתנו הודיעה כי היא מתכוונת לסכל את קידומה.

יו"ר המפלגה, שר הביטחון אביגדור ליברמן, כבר הצהיר כי יטיל וטו על הצעת החוק מאחר שהיא הופכת את מערך הגיור למונופול של הרבנות הראשית. לטענתו, החוק ייצור אפליה ופלגנות בע ואם הוא יעבור מאות אלפי אלפי אנשים לא יוכלו להתגייר.

 יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, לא התרגש מאיומי הטלת הוטו אמר כי חוק הגיור יעבור מכיוון שהוא על דעת ראש הממשלה ונולד בהסכמתם של רוב ראשי סיעות הקואליציה.

לפי הצעת החוק, גיורים בישראל יוכרו רק במידה ונערכו על ידי מערך הגיור הממלכתי ואילו גיורים שלא עברו תחת מערך זה לא יוכרו. לפני כשנה פסק בג"ץ כי מתגיירים שעברו את ההליך בקהילה אורתודוקסית, גם אם באופן פרטי, יוכרו כיהודים לשם הליך קבלת אזרחות. "זוהי אינה שאלה דתית, כי אם שאלה אזרחית-ציבורית", כתבה בזמנו נשיאת בתי המשפט מרים נאור.

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, התייחס להצעה שתעלה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה ואמר כי "זה שהחרדים דואגים לשמר בידיהם את המנופול על הגיור במדינת ישראל תואם להתחייבות שלהם לבוחרים שלהם. לצערי גם לא מפתיע אותי שהבית היהודי בראשות בנט ושקד, שמתיימרים לייצג את הציונות הדתית, שותקים נוכח החוק הגרוע הזה. בנט ושקד לקחו בשבי את הציונות הדתית והפכו את מפלגת הבית היהודי לבית החרדל"י".