ברוח שבוע הספר, נערך במכללה האקדמית הדתית לחינוך "שאנן" בקריית שמואל בחיפה מבחן ידע על ספרי קריאה  (מבוגרים ונוער) לסטודנטים במסגרת פרויקט "תקרא תצליח".

מדובר בפרויקט המופעל כבר מספר שנים במכללה כאשר מדי שנה, בוחרים הסטודנטים מספר ספרים מתוך רשימה מוצעת. מטרת הפרויקט, שאותו מובילות ד"ר ניצה דורי וד"ר אסתר כלפון, הינה לעודד קריאה, מתוך אמונה שקריאה בספרות יפה משפרת את מיומנויות הלמידה של הסטודנטים, מעשירה את שפתם ופותחת בפניהם אופקים רחבים.

מכללת שאנןצילום: יח"צ

השנה בחרו הסטודנטים ספרי נוער של הסופרת זהבה קור וספרי מבוגרים מתוך מחווה לסופרת אמונה אלון ("בית על מים רבים", "במופלא ממני" ו"תכתבו אהובתנו"). הסטודנטים שהצליחו לפתור נכונה את המבחן הקצר לכל ספר שבחרו, זכו במלגה כספית מטעם המכללה.

נשיא המכללה פרופ' יחיאל פריש: "כמי שאמונים על הכשרת דור המחנכים הבא, אנו רואים חשיבות רבה בהצבת הקריאה ואהבת הספר בקדמת סדר היום האקדמי, כחלק מתהליך ההכשרה של פרחי ההוראה- על מנת שאלו ינחילו את חדוות הקריאה לדורות הבאים. בהזדמנות זו אנו שולחים תנחומינו לאמונה אלון על פטירת בעלה, הרב בני אלון זצ"ל בחודש שעבר ומאחלים לה להתחזק, למצוא נחמה בכתיבה ולהמשיך בכתיבה ענפה ופורייה לקוראים המייחלים לקרוא עוד מספריה."