מכיר אותך לפני שנולדת....לפני חודש נכנסתי למכון, כמו-תמיד בעל תחושת שליחות לסייע עד כמה שניתן לכל פונה ובכל ענין.


על שולחני היה דואר הממוען אליי- מעטפה ובה הזמנה לחתונה. השמות נראו לי מוכרים מן העבר הרחוק. מלבד ההזמנה היו מצורפים- מכתבון קטן ותמונה. כמובן שהתמונה מיד שבתה את עיניי – תינוק מתוק שממש מוכר לי. נזכרתי שתמונתו תלויה על הקיר במשרדי, התחלתי להסתקרן, זה היה מזמן... הבנתי - התינוק החביב מתחתן! 


אני בדרך כלל לא אדם רגשן, אבל כן, מודה! התרגשתי מאוד. לא ניתן להסביר את ההרגשה והזכרונות. ברוך השם ישבתי עם מאות זוגות וברוך השם סייענו לזוגות רבים במהלך למעלה מ-20 שנה להביא את הדבר הנכסף ביותר עבורם – ילד. ישנם זוגות המעוכבים שנה, שנתיים וישנם זוגות של יותר מעשור. חלקם צעירים ממש וחלקם כבר מבוגרים. כל אחד שונה לחלוטין. תמיד תחושת אמפטיה ורצון לעזור ולעשות הכל כדי שיגיע אליהם בקרוב יצור קטן ומתוק שיקרא להם אמא ואבא. 
הרי זה נשמע ממש טבעי, מתחתנים, נקלטים לאחר מס' חודשים, הריון, לידה – יש יותר טבעי מזה?! אז זהו שכן... בכל יום אנו מתמודדים עם מקרים של בעיות פוריות לעיתים פשוטות ולעיתים קשות וסבוכות מאוד, מומים מולדים, בעיות גנטיות וכדומה. וכאן אתה מרגיש את הנס – שהמפתח לא בידיים של אף אדם, אף רופא, אף רב – רק בידיים של בורא עולם. כל שאתה יכול להיות - שליח נאמן. וזה עצום עבורנו לקחת חלק במשימה זו!
נזכרתי בזוג הזה – בערך לפני 25 שנה: אנשים טובים, עיניים מתחננות, 3 שנים אחרי החתונה. סיפרו לי: "בשנה הראשונה, אפילו קצת שמחתנו שיש לנו זמן איכות ביחד. לאחר מכן כבר החל החשש וחשיבה על בדיקות. כעבור 3 שנים כבר הרגשנו פחד, כאב, בעיות בזוגיות, כל המשפחה וחברים מתערבים..." 
כמובן, אנו, הרבנים המייעצים של מכון פוע"ה ראשית מרגיעים ומסבירים את המצב שהזוג עומד בפניו. מייעצים להם כיצד עליהם לפעול בתחום ההלכתי והרפואי ומלווים איתם את כל התהליך. כעבור חצי שנה – הזוג נפקד והביא לעולם ילד בריא ושלם.
לשמוע את הבשורה המשמחת הזו בכל השנים מאלפי זוגות תמיד משמח מחדש!
הילד שחייך אליי בתמונה הופך להיות חתן ולהקים בית נאמן בישראל!
הלכתי לחתונה של משפחה שבעצם איני מכיר שם איש, מלבד ההיכרות שהיתה לי עם ההורים לפני 25 שנה. סגרתי מעגל של חיים, ראיתי את אחיו ואחיותיו שליוו אותו ביום השמח בחייו. התחושה נפלאה ושמחה להיות איתך כאן בחתונה שלך, התינוק שהכרתי לפני שנולד.